Vietnam in 3 weken

Hallo allemaal,

Komende december gaan mijn vriendin en ik ruim 3 weken naar Vietnam in de vorm van een backpackreis. We willen daarbij zoveel mogelijk van het mooie Vietnam zien afgewisseld met een paar relaxte momenten op mooie stranden.

We hebben er nu al enorm veel zin in en na flink wat fora, websites en boeken doorgespit te hebben komen we tot de volgende voorlopige planning:

11/12
12/12 Aankomst Ho Chi Minh
13/12 HCM -> Hanoi (vliegen)
14/12 Hanoi
15/12 Hanoi -> Ha long bay/Bay To Long
16/12 Ha long bay/BTL -> Hanoi
17/12 Hanoi -> Sa pa
18/12 Sa pa
19/12 Sa pa -> Hanoi -> Livetrans nachtrein naar Hue
20/12 Hue
21/12 hue -> Hoi an
22/12 Hoi an
23/12 Hoi an
24/12 Hoi an
25/12 Da lat
26/12 Da lat -> Mui ne
27/12 Mui ne -> HCM (bus) -> Mekong delta
28/12 Mekong delta
29/12 Mekong delta -> Ha Tien -> Phu Quoc (boot)
30/12 Phu quoc
31/12 Phu quoc
01/01 Phu quoc -> Ho chi minh (vliegen?)
02/01 Ho chi minh
03/01 Ho chi minh -> amsterdam :frowning:

Nu zijn we natuurlijk razend benieuwd hoe jullie deze planning vinden! Alleen het retourtje naar HCM is tot nog toe geboekt dus de planning is nog zeer flexibel.

We zijn vooral benieuwd of dit een beetje haalbaar is zo, of we geen dingen vergeten te bekijken, en tips voor vervoer zijn ook van harte welkom. We hebben nu bewust een paar dagen Phu Quoc gepland aan t einde om nog te kunnen relaxen aan een mooi strand, daarvoor zijn tips ook van harte welkom!!

Hoihoi!

Hier een aantal tips van mij;

• Ik zou een (of twee) dagen van hué af halen en die bij Hoi An op doen. In Hué is niet heel veel te beleven en twee dagen (we kwamen ook sochtends aan met de trein) hadden we het er ook wel gezien! In Hoi An kun je meer doen en is het ook fijn om even lekker aan het strand te liggen.
  • Ik neem aan dat je bij di 15/12 niet naar Sa Pa en Ha long bay gaat, maar dat je de 18e naar Sa Pa vertrekt? Sapa is echt prachtig! Wij hebben een twee daagse trekking met de Sapa Sisters gedaan. Dat was echt fantastisch! Als je een dag over hebt zou je hier nog een dag bij aan kunnen plakken om even te relaxen. Hadden wij wel nodig toen[emoji6]

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben, als je meer tips nodig hebt hoor ik het graag!

Dank voor de tips, en je bent me net voor over die 15/12 is inmiddels aangepast :wink:

Zijn jullie ook naar Phu Quoc geweest? Ik lees overal dat je daar naartoe moet, maar als ik naar hotelletjes/resorts zoek lijkt alles wel erg toeristisch. Eigenlijk zoeken we een relaxed en vooral mooi/rustig eiland waar je aan de zee in een hutje zit (hoeft niet heel luxe als het strand/omgeving maar mooi is en niet te druk, wel lekker eten :D)

Zijn wij (helaas) niet geweest! Hadden we misschien wel tijd voor gehad, maar toen we in Hoi An waren hadden we besloten om daar maar een week te blijven. Het strand is daar ook relaxed, maar het is natuurlijk anders dan op een eilandje. Ik hoop dat iemand anders je daar nog mee kan helpen!

1 like

Hallo B,

Strak schema, maar ik heb wel wat opmerkingen.

Ik heb eigenlijk vanaf Hoi An wat vragen.

Hoi An naar Dalat is rond de 20 uur over de weg; hoe wil je dit doen?
Je hebt maar een halve dag effectief strand in Mui Nee, is dat bewust?
Vanaf Mui Nee naar de delta is een gehele dag reizen, misschien een overnachting overwegen in Saigon?

Ik heb zitten brainstormen, maar het is bijna onmogelijk om een mooi relaxt schema te maken met zowel Mui Nee als dalat erin.
Het is misschien een optie om of mui Nee of Dalat te schrappen?

PQ
Is een prima eiland en wordt inderdaad toeristischer.
Ik heb het in 10 jaar helemaal zien veranderen, zoals eigenlijk heel Viet Nam.
Op bijna alle mooie plekken verrijzen nu grote hotels.

Maar met wat zoeken vind je nog wel een leuk goedkoop hotelletje voor een aardige prijs aan het strand.
Maar een hutje aan het strand is helaas heel moeilijk te vinden.

Gr.
Ton.

Dank voor de reactie Ton, lijkt er inderdaad op dat we dit stukje wat hebben onderschat qua reistijd en dus Mui Ne of Dalat zullen schrappen. Ik denk dat het dan Mui Ne wordt, volgens mij is Dalat wel een stukje specialer.

Gaat er vanaf Danang/Hoi an een nachttrein naar Dalat? Dat zou wel enorm schelen in onze tijd. Of is dit (net als Hue naar Danang zoals we hebben begrepen) zo’n mooie route dat je die niet s nachts wil afleggen :D?

Hallo B,

Helaas B, er gaat geen rechtstreekse (nacht)trein naar Dalat.
Ik denk dat de beste optie is de nachttrein vanaf danang naar Nha trang en dan met de bus naar Dalat.

Omdat je strand wilt in Phu Quoc, is inderdaad een goede keuze om Mui nee te laten vallen en dan voor Dalat gaan.
Je kan je prima vermaken, 2 dagen, in Dalat.

De route heeft natuulrlijk mooie stukken en is jammer dat je sommige niet kan zien vanwege de nacht, maar dat wordt dan weer gecompenseerd door andere hoogtpunten die je wel kan zien.
Denk dan hierbij aan de zonsopkomst.

Hoop dat dit je weer wat kan helpen.Z

Gr.
Ton.

1 like