Slaaptrein van Hanoi naar Sapa

Is het aan te raden om de treintickets van tevoren te kopen?

Wij komen op 19 feb. vanuit Amsterdam aan in Hanoi (rond 9:50uur) en willen die avond gelijk de slaatrein naar Lao Cai pakken. is het mogelijk om op korte termijn een treinkaartje te kopen? En hoeveel kost z’on retourtje ongeveer per persoon(softsleeper)?

Hoi Celina,

Dat is zeker aan te raden, m.n. in de Vietnamese vakantietijd (zomers) en rond december/ januari. Dan zijn de hoogseizoenen in Vietnam.

Maar ik weet niet of je zodra je aankomt in Hanoi de kaartjes al kunt bestellen om meteen door te reizen. Ligt eraan hoe druk het is. Softsleepers zijn helaas het eerst weg, is mijn ervaring. Hardsleepers zijn nog wel te doen, maar dat is mijn mening. Zelf heb ik wat dagen van tevoren de kaartjes besteld, maar vertoefde toen al in Vietnam. Ben je van plan de kaartjes via een site te bestellen? Je kunt ook zo een goedkoop hotelletje vinden in Hanoi in de tijd dat jij er bent, mocht je niet meteen met de trein meekunnen.

Ik weet niet precies wat de prijs van een kaartje voor deze trein is op dit moment. Misschien iemand anders? Maar ik weet dat toen ik de trein nam, de softsleepers zeker betaalbaar waren. Echt niet zo duur.

Hele fijne reis alvast gewenst!

Groetjes,

Anne-Jitske

hey Celina,

ik heb afgelopen zomer dezelfde route afgelegd. terwijl het toen geen hoogseizoen was, werd alsnog aangeraden om de treintickets van te voren te regelen. voor deze route hadden wij ons hotel in hanoi (jasmine hotel) via de mail voor aankomst gevraagd om onze treintickets te regelen. dit was allemaal prima in orde, de trein (kings express) was super comfortabel. een retour treinkaartje kost ongeveer 25-30 euro per persoon, afhankelijk van de trein en klasse (de prijzen zijn makkelijk terug te vinden op internet)

toen we een paar dagen later vanaf hanoi naar hue treinkaartjes wilden regelen voor twee dagen later, kon dit niet. allles was vol. ik kan me ook herinneren dat onze trein van hanoi naar lao cai aardig vol zat.

dus ik raad je aan om het van te voren te regelen, zeker omdat je al dezelfde avond weg wil. je hotel in hanoi kan dit voor je regelen. ik heb een erg goede ervaring met het jasimine hotel.