Advies gevraagd treinreizen Vietnam

Hallo, ik ga eind juli met mijn vriend rondreizen in Azië. Dit wordt onze eerste keer dus een hoop is nog onduidelijk, een van de dingetjes waar we niet uitkomen is het treinreizen. We zijn van plan om in Hanoi op te stappen met tussenstops in Hue en Hoi An en eindbestemming Ho Chi Minh.
Kunnen we het beste van te voren treinkaartjes en halen en zo ja waar? Of is het verstandiger om ter plekke kaartjes te halen?
Suuuper bedankt alvast voor de reacties
xx

Hallo C,

Ik lees dat je wilt gaan medio juli en augustus.
Dit is het laagseizoen, dus je zal daar altijd wel een trein vinden.

Misschien niet in de door jouw gewenste klasse, maar wel op de gewenste datum en tijdstip.
Meeste mensen gaan voor een soft bed en deze zijn altijd het eerst verkocht.

Maar ben je wat flexibel, dan kan je een dag later of eerder misschien wel een softbed bemachtigen.
Maakt het je niets uit of je op een hard bed of stoel moet slapen , dan is het helemaal geen probleem.

We hopen dat je antwoorden van de rest van de hoop onduidelijkheden hier op het forum hebt kunnen vinden?
Zo niet, dan helpen we je graag verder.

gr.
Ton.

Hoi,
Net terug van Vietnam en we zijn met de nachttrein van Hanoi naar Hue gereisd.
Aan deze treinen worden 2 extra wagons gehangen voor toeristen. Alle slaapbritsen in deze wagons zijn soft sleeper. In de gewone wagons zijn de britsen een plank. Op de ‘soft sleeper’ ligt een matrasje van 3 a 4 cm.
Deze slaapcompartimenten voor 4 personen zijn vrij klein en basic.
We hebben een 60 USD betaald voor 1 ticket. Hou er rekening mee dat de trein in 90 % van de gevallen een half tot anderhalf uur later in Hue aankomt als gepland.
We hebben ons treinticket enkele weken op voorhand aangevraagd via ons hotel in Hanoi en lag reeds klaar bij aankomst.
(Serene hotel, beste wat we gehad hebben in 3 weken Vietnam qua service.)
Trein is Livitrans en wagon met soft sleeper is SE1.
Livitrans heeft ook een website met uurregelingen.

Groeten
HOV

Super bedankt voor de tips! Hier heb ik heel veel aan! Heb er zo erg zin in :slight_smile:

In hanoi woont een nederlander die destijds voor ons kaartjes had geregeld. Je kunt met hem in kontakt komen via de website vietnam a la carte.
Succes

Sent from my Nexus 7 using Wereldwijzer

Hallo Hanske,

Bedankt voor je reaktie.

Maar is ook een tussen persoon en runt een reisbureau daar.
kost je ook commissie, en dit kan je verdienen door zelf te boeken.

gr.
ton.

Treinkaartjes en reisadvies : 68-Trán Cao Vän st. -** Hoi An**- Quang Nam.
tel: 05103.916068 - 01234.331363 ( Ms. Huong )
Dat was wel 40% goedkoper dan prijs via het hotel.
Een compleet reis schema is voor handen.