Deze zomer gaan we van half augustus tot begin september naar Vietnam. Wij hebben een reisschema opgezet waarbij wij twee keer een trein willen gebruiken. Is het vereist om tickets voor de trein op dit moment (mei 2015) al te boeken (soft beds) of kan dit ook een aantal dagen van tevoren?
Tevens heb ik nog twee korte vragen.
Wat is de beste manier om te reizen van Hai Phuong naar Ninh Binh?
Wanneer we een tour door het natuurpark Bach ma willen maken, is het dan nodig om dit thuis al te boeken of kan dit ter plekke?
Hoi Aad,
Wij hebben vorig jaar de treinreizen in Thailand en Vietnam ter plaatse geboekt. Wel een dag of twee vantevoren, dan kunnen ze namelijk nog naar je hotel gebracht/verstuurd worden.
Voor het boeken van treintickets is het een beetje afhankelijk van het traject.
In Viet Nam heeft men ook vakantie in jouw periode, dus de vraag is wat hoger.
Misschien zou je dit kunnen laten weten aub?
Zo ja.
Normaal gesproken boek je bij een Halong trip het vervoer vv Hanoi.
Je ook een Halong cruise boeken zonder dat vervoer, maar dan moet je dat zelf regelen en de ervaring leert dat je dat wat duurder uit bent.
Tel daar ook even de kosten van Halong naar Ninh Binh bij, dan wordt het nog duurder.
Punt is ook dat je vanaf Halong City naar Ninh Binh stad afhankelijk bent van lokaal vervoer en taxi’s.
denk dat je aankomt zo rond de klok van 17/18 uur op zijn vroegst en je alle aansluitingen pakt.
Beste is prive te regelen , dus een prive auto, maar dat maakt het duur.
Maar wat is de meerwaarde om in de vroege avond te arriveren in Ninh Binh stad?
Volgens mij niets, want vind er zelf niets te beleven.
Dus mijn antwoord is.
Gewoon een tour regelen Hanoi- Halong VV, overnachten Hanoi ( is veel gezelliger dan Ninh inh ) ,en dan een vroege bus naar ninh Binh provincie.
Is goedkoper, relaxer en comfortabeler.
Bach Ma,
Gewoon te plekke regelen!
Gr.
Ton.
De vragen
Ik denk dat je Hai phong bedoeld na een Halong cruise?
De twee treinreizen die wij willen gaan maken zijn van Ninh Binh naar Hue(dagtrein) en van Danang naar Phan Rang/Tap Cham(nachttrein) het is de bedoeling dat we van Hoi An naar Mui Ne reizen, misschien zijn hier nog betere reisoptie voor?
En met betrekking tot Hai phong naar Ninh binh. Wij gaan van Hanoi naar Cat ba en zijn dus niet van plan terug te gaan naar Hanoi. Vanaf Cat ba is het de bedoeling naar Ninh Binh te reizen, dus niet vanaf Halong naar Ninh Binh. Vanaf Cat Ba moet je altijd via Hai Phong daarom mijn vraag hoe wij deze reis het beste kunnen afleggen, maar in principe kan de vraag ook worden gesteld: Wat is de beste manier om te reizen van Cat Ba naar Ninh Binh?