Wij willen met de nachttrein naar Sapa op de 2e avond in Hanoi.
Wij landen vrijdagmiddag rond 12 uur en zijn de middag en de volgende dag in Hanoi. Die avond willen we met de nachttrein naar Sapa voor 2 dagen (1 nacht) en dan de nachtrein weer terug naar Hanoi om dan meteen door te gaan naar Halong Bay.
Sapa willen we niet als excursie doen maar gewoon zelf met de trein en in Sapa bekijken we hoe we die 2 dagen invullen. Halong bay willen we gewoon als excursie boeken.
Is het dan verstandiger om het treinticket al te boeken?? Of heb je daar dan wel tijd voor? Ik heb op deze site gekeken http://www.vietnam-trains.com/
Dat zijn neem ik aan de toeriste treinen… Als ik in de trotter kijk bv hebben ze het over de “gewone trein voor 10 dollar”. Heeft iemand hier ervaring mee??
Toeriste trein of niet en van te voren boeken of niet???
Halong bay willen we daar gewoon boeken in die eerste dag dat we aankomen.
Moet je over excusie prijzen nog onderhandelen of liggen die prijzen gewoon vast?
De nachttrein naar Sapa heeft softsleepers, hardsleepers en banken en in de coupé’s met banken zitten vaak de Vietnamezen (die geen geld hebben voor de andere coupé’s).
Ik denk dat je sowieso een hardsleeper te pakken hebt als je in Vietnam zelf boekt. Jullie gaan in oktober toch? Dan is het geen hoogseizoen en zal het boeken van een trein makkelijker zijn. De harsleepers vind ik wel te doen hoor: je ligt met 6 personen op een kamer, de bedden zijn te beslapen, maar de wc erg vies Een softsleeper is het meest comfortabel: je deelt je kamer met 4 personen, hebt zachte bedden en een schone wc.
Wil je meer zekerheid, kun je toch wel alvast in Nederland je tickets boeken. Er zijn reisgenootjes die dat hebben gedaan en ik hoop dat zij je verder kunnen helpen. In ieder geval wordt deze site vaak gebruikt: Train travel in Vietnam | Train times, fares, buy tickets online
Sluit me aan bij Anne.
De kans is aanwezig dat je wat minder comfortabel zal moeten reizen wanneer je daar boekt.
En Anne heeft het nog over een touristen trein.
Maar is natuurlijk altijd een kans dat je een plaatsje vind in een meer comfortabelere klasse door een annulering oid.
Wanneer je met een echte lokale trein wilt , dan kan het een lange oncomfortabele rit worden, is wel goedkoper, maar van slapen komt niet veel van volgens mij. De sanitaire voorzieningen laat ik maar buiten beschouwing, die kan je zelf wel voor de geest halen.
Is natuurlijk wel goedkoper.
Wanneer je meteen van Sapa naar Halong Bay wilt is boeken vooraf wel wenselijk.
Je kan bij aankomst in Hanoi geen tour boeken voor de Bay aansluitend.
Je kan dit wel in Sapa eo. regelen wanneer je dit nog niet gedaan hebt in Hanoi of thuis.
Afdingen
In Halong Bay en Sapa zal het niet meevalle, veel vraag.
Maar op andere trips altijd doen, krijg je geen korting, probeer dan een een lunch voor niets of iets in die geest.
Houd wel even de balans in de gaten; op een trip van 40 usd hoef je niet teveel te verwachten.
Wij gaan de komende dagen eens uitzoeken welke trein we zouden willen nemen, en of we hem kunnen boeken alvast.
Anne we hebben even op de site gekeken maar moet even uitzoeken hoe het werkt.
En aangezien we 2 dagen in Sapa verblijven is een goede nachtrust ook niet verkeerd natuurlijk. Als je gebroken aankomt heb je daar ook minder aan je dag.
En Halong Bay wilden we in Hanoi boeken voordat we naar Sapa vertrekken dat moet toch wel te doen zijn begrijp ik uit je reactie Ton.
Klopt Rob of Ingrid.
Maar spreek wel goed af waar je moet opstappen voor de Halong Bay tour of dat ze je op het station komen ophalen.
Je hebt, beetje afhankelijk van de aankomst van de trein die je hebt gekozen, misschien een uur 2 om naar die lokatie te komen.
trips naar Halong Bay vertrekken tussen 7:30 en 8:30 naar de Bay.
Mijn vrouw en ik hebben zelf tweemaal een trein geboekt voor een rit door Vietnam. Wij hebben eerst gekeken op Seat61.com voor de vertrektijden en aankomsttijden. De foto s op deze site en de werkelijkheid blijken nogal veel van elkaar te verschillen. Alhoewel wij de duurste kaartjes hadden geboekt voor de twee treinen bleken de treinen niet nieuw maar misschien wel 40 jaar oud te zijn. De bekleding en de stoelen waren navenant. Houd hier wel even rekening mee met het bespreken. Wij hadden van te voren de tickets in Nederland besteld en betaald en de kaartjes laten opsturen naar ons hotel in Saigon. Dit ging prima.
Dank je Cor en Wilna, Anna en Ton, we hebben op Seat61.com gekeken en ons ingelezen, en net via vietnam-trains.com geboekt.
Nu even afwachten of er nog plaats is, we hebben de orient expres( 4 soft berth) geboekt vonden we de prettigste reistijden.
We hadden we verwacht dat het niet echt luxe is, maar als we maar kunnen slapen en het is een beetje schoon is dat prima voor ons.
En anders hebben we nog een lakenzak bij ons in dat laatste geval:wink:
Hallo Rob en Ingrid,
Ik lees net jullie vragen over de trein.
Wij gaan komende zomer naar Vietnam toe.
Eigenlijk willen we precies hetzelfde doen.
Hoe is de trein bij jullie bevallen? Wij willen wel 2 nachten in Sapa blijven. Hoe hebben jullie het uiteindelijk nog gedaan met Halong bay? Daar geboekt en opgehaald op het station?
Ik ben erg benieuwd hoor.
Annemiek