Binnenlandse vluchten

Beste allemaal,

In februari 2014 gaan wij een reis maken door Vietnam. We starten in het noorden en trekken naar het zuiden. We sluiten af op Phu Quoc. Nu heb ik me al laten vertellen door Ton dat dit het hoogseizoen betreft, en dat vooraf boeken (zeker wat Phu Quoc betreft) daarom zeer aan te raden is. Een vliegticket vanaf Can Tho naar Phu Quoc, en vanaf Phu Quoc naar HCMC hebben we daarom alvast gekocht.

Nu vroeg ik me af of we de rest van de binnenlandse vluchten (Hanoi - Hué, Danang - HCMC) ook al moeten vastleggen, of dat dit ook enkele dagen van tevoren kan? Of is reizen per trein op deze afstanden ook prima te doen?
We hebben de voorgaande tickets bij VietnamAirlines geboekt. Vietjet is ook een prima organisatie?

Ben erg benieuwd!
Alvast bedankt!

Groeten, Eef

Hallo Eef,

Ik vind dat je er goed aan hebt gedaan om de vluchten Can Tho / PQ en PQ naar Saigon op voor hand al te boeken.
Wordt gevlogen met kleine vliegtuigjes ( 70 passagiers en 3 vluchten per dag op verschillende tijdstippen ) en dan heb je wel je beste tijd voor jouw te pakken.

Idem voor Hanoi naar Hue
Je hebt 1 ochtend vlucht, 1 middagvlucht en 2 avondvluchten; ook kleine vliegtuigjes.
Dus misschien ook raadzaam om vooraf te boeken.

Wil je via Danang ( van Hanoi een vanaf Danang naar Saigon ) , dan kan je ook ter plekke boeken.
Vanaf Danang heb je meer keus uit diverse maatschappijen, op de eerder genoemde heeft Vietnam Airlines bijna een monopolie.

Je kan met Vietjet air,niets mis mee, maar deze heeft alleen 1 vlucht per dag en is met vertrek om 17 uur en aankomst om 18:10.
Let er wel even op dat de prijs die je op de site vind zonder de kosten van reservering, bagage, belasting is.

Prijs VA is helemaal inclusief.

Hoop dat dit je wat kan helpen met je keuze Eef.

Gr.
Ton.