Misschien dat jij me advies kunt geven over het volgende.
Midden april ga ik voor 3 weken naar Vietnam en ik ben van plan om van Ho Chi Minh City naar Hanoi te reizen. Nu wil ik niet alles van te voren regelen; het liefst boek ik alleen een ticket en lees ik me van te voren goed in. Dit heb ik voor mijn vakanties in Argentinië en Peru ook gedaan en dat is me heel goed bevallen. Is Vietnam ook zo’n land waar je goed op deze manier kunt reizen of zijn er bezienswaardigheden / activiteiten waarvoor ik nu al het een en ander moet regelen?
Ik vertrek weer naar Nederland vanuit Ho Chi Minh City en zal dus vanuit Hanoi een binnenlandse vlucht moeten nemen naar Ho Chi Minh City. Raad je me aan nu alvast deze vlucht te regelen of is het regelen in de eerste week dat ik in Vietnam ben vroeg genoeg?
Als er een redelijke aansluiting mogelijk is, zodat je niet eerst in Saigon hoeft te overnachten, zou ik er waarschijnlijk voor kiezen bij aankomst meteen door te vliegen naar Hanoi en dan van noord naar zuid te reizen. Dat geeft minder tijdsdruk aan het einde van je reis
Als je niet al te hoge eisen stelt, kun je heel goed op de bonnefooi door Vietnam reizen.
Hoi Bianca, jij gaat ook drie weken, net als wij. Wij hebben bij aankomst in SGN (04-04-14) reeds onze binnenlandse vlucht naar Hanoi geboekt. Vertrek 3 uur later. Zou goed moeten aansluiten. We zitten dan in de vroege avond al in Hanoi. Vanaf dit punt zakken we langzaam richting zuiden. Onze terugvlucht vindt weer plaats vanaf SGN.
We willen op 15 april vanaf Hai Phong, na excursie Halong Bay, binnenlandse vlucht boeken naar SGN.
Maar de site van vietnamairlines blokkeert of een of andere manier de betaling. Hebben het diverse malen geprobeerd en op diverse pc’s, maar is een no-go. Zouden de saver-tickets bewust geblokkeerd worden.
Voor ons persoonlijk is het prettig dat we de binnenlandse vluchten reeds geboekt hebben, maar nogmaals dat telt slechts voor ons persoonlijk.
Ik zat er zelf ook al over te denken om gelijk door te vliegen naar Hanoi en dan rustig weer richting Ho Chi Minh te trekken. Op de een of andere manier geeft dat toch een minder gehaast gevoel. Het op de bonnefooi reizen heeft echt mijn voorkeur, wil alleen wel voorkomen dat ik daardoor straks mooie dingen mis of in de knoop kom met mijn reisschema, vandaar mijn vraag.
Pauline, via welke site heb jij je ticket naar Hanoi geboekt?
Ik sluit me bij Nunu en Pauline aan om ook meteen door te vliegen naar Hanoi, mits haalbaar en boekbaar.
Inderdaad is 3 uur tussen landing en Saigon en vertrek naar Hanoi voldoende.
Kom je door een eventuele vertraging of een lange rij bij Arrival Visa in de problemen even naar een grondstewardess gaan.
Zorg dan wel dat je alles thuis al hebt ingevuld ( form on Arrival ).
Bedankt Pauline voor je vraag; ik zal dit er voortaan altijd bij vermelden als tip.
Nog wel even een opmerking wanneer je wilt gaan reizen eind april en begin mei.
Dit zijn 2 nationale feestdagen, 30 april en 1 mei en met een vrijdag erbij hebben velen ook een lang weekend.
Dus op deze dagen kan het wat drukker zijn met het reizen en iets minder aanbod van goedkopere overnachtingen.
Misschien iets om in je achterhoofd te houden?
Goed te weten dat 30 april en 1 mei feestdagen zijn! Uiterlijk vrijdag 2 mei moet ik weer in Ho Chi Minh zijn en liever nog 1 dag eerder. Zal je zien dat door die nationale feestdagen het moeilijk gaat worden om op tijd terug te komen.