Binnenlandse vlucht Vietnam

Op 04-04-2014 komen we aan in SGN. We willen zo snel mogelijk doorvliegen naar Hanoi.
Nu twijfelen we of vooraf de tickets te boeken, maar het vliegtuig naar SGN kan vertraging hebben. Of is er op SGN altijd voldoende ruimte in die periode om ter plekke 2 tickets te boeken voor dezelfde dag richting Hanoi?
We weten dat je ook tickets kunt boeken die je flexibel kunt verschuiven.
Om het uur vliegt er wel een vliegtuig richting Hanoi, of zien we iets over het hoofd?

Alvast bedankt voor jullie reactie.:dag:

Hallo H,

Ik moet het even doen met je informatie.

Neem aan dat je een ticket wilt kopen of gekocht heb Europa naar saigon VV.?
En je vraag is dat je niet Saigon in wilt maar direkt door naar Hanoi?

Is afhankelijk van de maatschappij waarmee je op Viet Nam vliegt.

Maar eerst de gouden regen voor vliegen op Saigon en dan door verder op een binnenlandse vlucht.

Ga eerst kijken wanneer de binnenlandse vlucht vertrekt naar je keuze.
Dan de buitenlandse vlucht kiezen die zeker 3 uur minimaal aankomt in Saigon voor vertrek van je binnenlandse vlucht.

Ik weet je volgende vraag al, bij de budget maatschappijen geven de datums en tijden pas 3 maanden voor vertrek.
Klopt, en dit is dan die 3 maanden te voren even kijken bij de budget maatschappijen en dan bij deze een vlucht boeken die het beste aansluit bij je buitenlandse vlucht.

Ga je met Vietnam Airlines naar Hanoi , dan kan je die wel boeken, mits je de 3 uu in gedachten houd; prijzen zijn echt niet hoger met VA dan met budget maatschappijen wanneer je wat meer bagage, of duikers bagage bij hebt.

Dus wanneer je een buitenlandse vlucht hebt geboekt met VA en je gaat verder met Va naar Hanoi en je hebt de 3 uur ingecalculeerd.
Dan regelt VA gewoon je volgende vlucht naar Hanoi als je vertraging hebt, en jammer voor de mensen die geboekt hebben naar Hanoi, maar jij gaat voor en zij moeten dan een latere vlucht nemen.

Lees voor de andere maatschappijen goed de voorwaarden.

gr.
Ton.

Ton, bedankt.

We vliegen met malaysia airlines op SGN. We komen op 04.04.14 om 10:00 uur aan in SGN.
Dus voorrang ga ik niet krijgen.

Ik lees uit je reactie dat ik mijn binnenlandse vlucht minimaal 3 uur later moet boeken?
VA gaat zowat elk uur, dus dat zou probleem niet zijn.
Lijkt me beste en goedkoper op een paar maanden vooraf daadwerkelijk te boeken? tenzij we natuurlijk een flinke vertraging hebben.

thanks a lot.

Hallo H,

Je moet indenken dat je voor paspoort / visum 1 uur nodig hebt en koffers ( ruim berekend )
Dan naar de binnenlandse vluchten gebouw, ( 15 minuten ), daar inchecken, 1 uur vooraf.

Dus is 3 uur een goede marge denk ik ?

Ton.