weet iemand of het goed te doen is binnenlandse vluchten in Vietnam te boeken ter plaatse of beter alles op voorhand boeken? wij gaan namelijk voor een 8 weken rondtrekken en weten niet goed wanneer we op bepaalde plaatsen zullen zijn dus is het moeilijk deze datums voor die binnenlandse vluchten zolang op voorhand te bestellen. zou het dan duurder zijn of zouden veel vluchten al volboekt zijn? de reisperiode is december-januari .
iemand ervaring ? graag een seintje
Wanneer je echt tussen 2 bestemmingen wilt vliegen in december en januari, zou ik wel op voorhand boeken.
Begin december kun je er op gokken om ter plaatse te boeken, maar vanaf half december begint het hoog seizoen voor Viet Nam.
In januari zou ik zeker vooraf boeken.
TET is in 2012 al in januari ( 23-1 ), kans dat je plaats hebt in het vliegtuig wordt dan wel kleiner.
Dit geld ook voor treintickets.
ik kom al op 16jan terug … is het risico om ter plaatse vluchten te boeken,
in deze voorafgaande periode echt zo riskant … bij mij speelt het weer die
ik eind dec in noord-vietnam aantref , sowieso een rol in het al dan niet
met een vlucht zuidelijker reizen …?
welke vluchtmaatschappijen zijn goeikoop en toch te vertrouwen in vietnam ?
Was ervan uitgegaan dat je bijv, naar Phu Quoc zou gaan (deze zitten bijna altijd goed vol) of een bepaald traject op een zekere datum zou willen nemen.
Maar van Hanoi naar Saigon zou ik niet op voorhand boeken, er gaan vrij veel vluchten op dit traject.
Wanneer je niet echt aan een bepaalde datum en tijdstip gebonden bent kan je ter plekke best een ticket bemachtigen.
Het prijsverschil tussen de maatschappijen is niet echt heel groot; je praat misschien hooguit $15.
Goedkoopste zijn
Jetstar en air Mekong ( laatste vliegt niet op alle routes!! )
wat duurder is Vietnam Airlines
Ik wil toch even een aanvulling geven op mijn vorige reakties.
Ik weet niet van waar je Viet Nam binnen komt en vertrekt.
Ik zit in dezelfde periode ook weer in Viet Nam, nl van 23-12 t/m 15/1.
En wou kijken of ik niet te veel voor mijn ticket had betaald; Frankfurt - Saigon met VA.
Ik kwam toen uit op een aantrekkelijk ticket naar Hanoi en ging toen kijken naar een ticket naar Saigon. Met VA alles uitverkocht alleen nog businessclass voor 175 pp met nog maar enkele plaatsen. Misschien als je in en out via Hanoi gaat en een binnenlandse vlucht wilt naar Hanoi vanaf Saigon rond deze datum, wacht dan niet te lang en probeer ergens wat goedkoper uit te komen.
Of je koopt je internationale ticket in en out Saigon; Ticket dan vanaf Saigon naar Hanoi. In december hoeft dan geen probleem te zijn, mits je niet te lang wacht met boeken.
Wie weet hoe lang je ervoor nodig hebt om van de internationale luchthaven in Hanoi, door te lopen naar de domestic luchthaven om een vlucht van Jetstar te halen, nu hebben we er twee uur voor, zal dit gaan lukken? Of is dit te krap?
Ik lees nu pas je reaktie … ik boekte voor ongeveer dezelfde periode omwille van de gunstige prijs heen/terug Brussel/Hanoi // hanoi/Brussel voor 550€
via poolse My (tussenlanding in Polen) .
En dacht pas in Hanoi …afh v/h weer te beslissen wanneer ik een evt binnen-landse vlucht zou nemen …maar als ik je reaktie lees is dat blijkbaar niet
evident …
Dit vliegveld heeft maar 1 gebouw dus 2 uur is voldoende tijd, mits je natuurlijk geen vertraging o.i.d. hebt.
Reken voor het uitstappen 15 minuten, visum 25 minuten ( wanneer je VOA hebt), douane 15 minuten, 10 minuten bagage, 10 minuten naar de check in van Jetstar.
Dus is te makkelijk doen; heb alles wel ruim gerekend, en Jetstar check in sluit overigens 30 minuten voor vertrek.