In juli/aug ga ik samen met vriend 3 weken door vietnam van noord naar zuid. Nu heb ik al een globale route uitgestippeld, maar heb nog een vraag. Wij willen halverwege de reis van Da Nang naar HCMC vliegen. Is het raadzaam om deze vlucht nu al vast te leggen (kost nu zo’n 40 euro p.p.) of kan dat nog ter plekke ?
Vooraf boeken of niet ligt aan je persoonlijke voorkeur. Langer van te voren boeken kun je wellicht goedkopere vluchten kiezen, heb je meer opties en garantie voor vertrek. Ter plekke is meestal ook gewoon mogelijk, echter loop je een klein risico dat de vluchten vol zijn of een stuk duurder. Je zult moeten afwegen wat er belangrijker is flexibiliteit van de reis of de financiele middelen.
Ik ga ook samen met mijn vriendin voor 3 weken in juli naar Vietnam van Noord naar Zuid.
Wij hebben al begin februari onze binnenlandse vlucht van Danang naar HCMC geboekt. Wij hebben gekozen om met vietnam airlines te vliegen omdat dit de beste vliegtuigmaatschappij in Vietnam is. Wij hebben rond de 60 euro betaald. Wel is onze vlucht ook al 1,5 uur vervroegd tegenover wanneer we boekte. gelukkig hadden we een avondvlucht genomen.