Nieuwe vliegtuigmaatschappij in Viet Nam

Hallo beste mensen,

Op dit moment is er buiten Vietnam Airlines en Jetstar nog een vliegtuigmaatschappij aktief in Viet Nam.

Deze is pas begonnen met binnenlandse vluchten in Viet Nam en heeft diverse promotie aanbiedingen en ook nog stoelen vrij naar Phu Quoc tijdens TET.

Misschien een tip, mocht je geen vlucht meer vinden.

http://www.airmekong.com.vn/Sites/Web/en-Us/Home

gr
Ton.

Bedankt voor de tip Ton! Goed nieuws dus.

Groetjes, Anne

Wij zijn aan het wachten tot dat er rechtstreekse tickets te boeken zijn van Phu Quoc naar Hanoi half februari. Weet iemand of dit een werkelijke verbinding is in februari, of kan dit alsnog wijzigen?
Staat wel op hun site, al is deze vlucht op dit moment nog niet boekbaar.
Als er maar 1 vlucht op die dag is, moeten we dan rekening houden met veel vertraging, of valt dit gemiddeld mee bij Mekong Air?
Wij vliegen vanaf Hanoi naar Amsterdam om 23.50u.
Misschien kan iemand ons helderheid geven in deze?

Hallo T 57,

Ik heb ook even gekeken op de site van Mekong air.
Ik zag dat de vluchten van Phu quoc naar Hanoi uitverkocht waren voo r 1-2t/m 29-2 uitverkocht waren. Voor zover ik weet gaat Mekong Air maar met 1 vliegtuig naar PQ en Hanoi.

Blijft dus alleen Vietnam Airlines over , met een stop in Saigon.
Je moet dan boeken PQ naar Saigon en da Saigon Hanoi; totaal wordt het dan iets van VND 28000000. Kan je nu al boeken. Wanneer je dit traject ( PQ-Hanoi) wilt vliegen nu boeken zou mijn advies zijn.

Gr.
Ton.

Hallo,

Wij hebben 2x met Airmekong gevlogen het was perfect! Goede service. Door een vertraging van ruim 3 uur zouden wij onze vlucht naar Europa misschien missen, zij hebben ons overgeboekt naar Vietnam Airlines! Echt perfect!

gr Claudia

We nemen toch de gok om te wachten op de tickets van Mekong Air.
Volgens mijn idee kun je vanaf 3 maanden voor de vluchtdatum pas tickets boeken.
Volg het al maanden en schuift echt per maand op, dus ga er vanuit dat je pas in november voor februari kunt boeken.
Volgens diverse forums konden we ook niet meer boeken bij VA in en rond TET, en dit is laatst ook nog gelukt en zelfs voor een saver prijs.
Dus niet alle berichtgeving is 100% juist.
Hoopte alleen dat er ervaringen waren met de rechtstreekse vluchten Phu Quoc - Hanoi.

Heb na lang zoeken een email adres gevonden van Air Mekong >>> en ze zeggen dat binnen enkele weken de vluchten voor februari 2012 online te boeken zijn via hun site. Nog even wachten dus :paranoid:

Gr Hanny

Ah, je bent echt op onderzoek gegaan en komt via andere wegen naar Rome waar wij niet aan gedacht hebben (denk ik). Goede tip voor toekomstige Vietnamreizigers.

Heel veel succes met boeken en wachten!

Groetjes, Anne

Ben anders al erg lang op zoek naar diverse info, maar krijg over Air Mekong nagenoeg niets gevonden. Is ook nog erg nieuw, dus ja.
En hier op het forum geven ze aan dat de tickets al uitverkocht zouden zijn, al heb ik ze vanaf het voorjaar al gevolgd, en nog nooit tickets aangeboden gezien voor febr 2012. Heb al meer verkeerde keuzes gemaakt in mn planning, dus word inmiddels wat onzeker. Maar gelukkig nu toch een emailadres van de luchtvaartmaatschappij gevonden, met een snel antwoord op mn vragen.
Nu nog even afwachten of er rechtstreekse vluchten te boeken zijn Phu Quoc - Hanoi, en of de vluchttijden dan uitkomen in onze planning.
En anders gewoon Vietnam Airlines, maar dan wordt het een errrrrrrg lange reis terug naar huis. Phu Quoc - HCMC, HCMC - Hanoi, Hanoi - Amsterdam. Een luxe probleem dus :slywink:

Beste Allemaal,

Ik ben van plan om in januari af te reizen naar vietnam. Nu zie ik dit topic over Air mekong. Daarover gaat mijn vraag dam ook.

Weet iemand wanneer het mogelijk is om na 10 januari 2012 te boeken? Alvast dank voor het antwoord

Hallo W,

Voor zover ik weet hanteert Air Mekong dezelfde criteria al bijv. Jetstar.
Zij geven pas rond de 3 maanden vooraf hun tarieven en boekingen vrij; dus vanaf dan kun je boeken.

Travel 57,

In mijn opening staat de site van Mekong Air en met 4 mail adressen.

Maar even op je vraag ingaan.
Mekong air heeft 1 vlucht vanaf PQ naar Hanoi en wel om13:45 en aankomst Hanoi 18:15 volgens hun site.
Ik hoop dat enigszins in je planning past?

gr.
Ton.

Hoi Ton

Ik heb uiteindelijk bij Vietnam Airlines een vlucht geboekt, wordt een lange reis terug. >>> Phu Quoc - Ho Chi Minh, Ho Chi Minh - Hanoi, Hanoi - Warschau, Warschau - Amsterdam. Dus dit heb ik niet zo goed aangepakt, maar ja, we moeten persee terug van Hanoi, dus hebben we nu geen keuze meer.

En Mekong Airlines hebben in januari, wat tot nu toe boekbaar is, ook geen rechtstreekse vluchten vanaf Phu Quoc meer. Durfde dan ook niet langer te wachten.
Ben nu al zo lang bezig met plannen, maar dat valt nog zomaar niet mee in Vietnam. Eerst omgeboekt door het Vietnamees Nieuwjaar, en de afstanden zijn enorm, daarom al meer binnenlandse vluchten geboekt, allen met VA.
Heb nu wel een leuke route gemaakt, denk ik dan, en de terugreis nemen we maar op de koop toe. Tis nie anders. We laten het niet toe hier te veel over in te zitten, ook dit hoort bij vakantie vieren :vak01: zullen we mar zeggen.
We kijken zo wie zo met veel plezier uit naar onze eerste ervaring in Vietnam, en zijn erg benieuwd wat we ervan gaan vinden :wereld:

(Even off topic) Volgens mij komt dat helemaal goed! Maar ik ben ook verliefd geworden op het land en ben wat bevooroordeeld :wink:

Inderdaad: met reizen is het af en toe ‘geven en nemen’. Ikzelf heb ook minder leuke ervaringen gehad in Vietnam, maar die heb ik ook op de koop toe genomen. Al met al toch verliefd geworden op Vietnam!

Veel plezier met de voorpret!

Groetjes, Anne

1 like