Dit is de planning die we in gedachten hebben. Het is onze eerste Vietnam ervaring.
Ben benieuwd wat jullie er van vinden, als het nodig mocht zijn kan ik er altijd nog wat aan sleutelen.
1 Vlucht Amsterdam - Hanoi
2 Hanoi - Omgeving verkennen - Hoan Kiem Lake
3 Hanoi - Old Quarter Walking - Water Puppets Show
4 Hanoi - Dag Tour Hoa Lu – Tam Coc
5 Halong Bay - Marguerite Halong Cruise 2 days
6 Halong Bay - Marguerite Halong Cruise - Hanoi
7 Hue- Vlucht Hanoi - Hue
8 Hue - City Tour / Boat
9 Hoi An - transfer Hue - Hoi An
10 Hoi An - Fietsen in en om Hoi An
11 Hoi An - My Son tour
12 Ho Chi Min City - Vlucht Danang - HCMC
13 Ho Chi Mihn City - Citytour HCMC
14 Ho Chi Mihn City - Coa Dai tempel / Cu Chi tunnels
15 Can Tho - HCMC - Mehkong Delta
16 Can Tho - Tour Cai Rang floating market - small canals
Ik ben zelf nog nooit in Vietnam geweest, maar heb wel tickets gekocht voor volgende zomer. Ik ben me dus druk aan het orienteren. Nu heb ik naar aanleiding van een bericht van Ton gekeken op de site van Mekong Air. Die vliegen direct van Phu Quoq naar Hanoi. Misschien een ideetje…
Klopt helemaal, had ook Mekong Air op de planning.
Maar tot op heden nog steeds niet te boeken voor half februari, en als ik zo net effies kijk, de vluchten die nu te boeken zijn, zijn ook allemaal met een tussenlanding op HCMC. Erg jammer, wij hadden graag rechtstreeks gevlogen. Durfde niet langer te wachten, heb nu toch maar bij VA geboekt, al wordt het nu wel een erg omslachtige terugreis.
Ik heb ook geen idee, misschien weet iemand op het forum dit te vertellen.
Zit ze al maanden te volgen en er komt maar niks rechtstreeks, een echte tegenvaller dus!
Ik heb even gekeken op de site van Air Mekong en naar Viet Nam gemaild.
Het antwoord komt hier op neer
Nee ze zijn er niet gestopt, maar de route PQ en Hanoi rechtstreeks en vv is heel populair.
Ook is febr. hoogseizoen en met vliegtuigjes van max. 85 personen zit ie snel vol.
Reisorganisaties kopen vele stoelen op, dus voor particulieren is het bijna niet te boeken.
Of via een reisorganisatie natuurlijk en dan is het nog niet zeker.
Eventuele boekingskosten zijn 10 usd per boeking, ongeacht het aantal tickets.
Via Saigon is er wat meer aanbod omdat die route ook met VA te boeken is en er een alternatief is.
Water puppets proberen te reserveren, heb hier vorig jaar heel veel moeite voor moeten doen, telkens uitverkocht.
Hotel in Hanoi kan deze alvast reserveren voor je als je erom vraagt.
succes en veel plezier, je schema ziet er goed uit.
groetjes Henria
Dank je voor de tip!
Wij hebben de hotelletjes al geboekt, om daar niet te veel tijd aan kwijt te zijn als we ter plaatste zijn. Zal New Century in Hanoi eens aanschrijven wat ze voor ons kunnen regelen met de PUPPETS. Ze zijn daar erg behulpzaam geweest tot nu toe, wat erg fijn is.