Op het forum goede prijzen voorbij zien komen voor vliegtickets. Helaas voor juni nog niet gevonden. Wel voor retourvluchten vanuit dezelfde plaats maar we willen van AMS vliegen naar Hanoi en vanuit HCMC terugvliegen naar AMS.
Hebben jullie tips? En welke maatschappijen raden jullie aan? catahway, china, vietnamairlines? Hebben liefst wel een vlucht waarbij je een eigen tv-schermpje hebt tijdens de vlucht. En natuurlijk qua reistijd zo voordelig mogelijk. Een xtje overstappen is geen probleem, zolang je maar niet nog eens 7- 10 uur op je transfer hoeft te wachten.
Ook zag ik een paar x terugkomen dat het verstandig is om alvast vliegtickets voor binnenlandse vluchten en treintickets te boeken vanuit NL. Geldt dit ook voor de maand juni?
Voor de maand juni valt het wel mee met de drukte in Vietnam wat betreft treinreizen (is mijn ervaring).
De meest goedkope vluchten gaan via Bangkok of Moskou (Aeroflot). Het scheelt geld als je bij de maatschappij zelf de vluchten boekt. Mits er een aanbieding is bij een tourbureau natuurlijk
Ik heb wat op google gekeken en kom voor een vliegticket in juni vanaf Schiphol uit ( heb gekozen voor 2-6 en 23-6 terug ) op het goedkoopste uit van €858 ( China ) met lange overstap en €930 ( Cathay ) met een overstap van resp 1.5 en 4.5 uur.
De reistijden heen waren rond de 15-16 uur en terug vanaf 16 uur.
Omdat ik zelf altijd via Frankfurt vlieg heb ik daar ook gekeken en is misschien toch wel interessant voor je.
Met dezelfde datums is de goedkoopste €658 pp, met een reisduur van heen 13 uur en 50 minuten incl. overstap en terug 14 uur en 10 minuten incl. overstap ( met Thai via Thomas Cook ).
Parkeren in Frankfurt is 60% goedkoper dan Schiphol ( 100 per maand incl. haal en brengen met prive shuttle naar/van vertrek/aankomsthal ).
Binnenlandse vluchten.
Wanneer je niet echt op een bepaalde datum op een bepaalde lokatie moet zijn zou je het daar kunnen boeken. Bedenk wel dat de “supersavertickets” dan meestal al weg zijn en je wat meer betaald.