Ik heb de volgende vraag; graag wil ik deze zomer (begin juli) voor ongeveer 3,5 week naar Vietnam. Ik heb me laten vertellen dat het slim is om op Bangkok te vliegen en verder te gaan met Air Asia.
Heeft iemand ervaring met rechtstreekse vluchten naar Vietnam, of Bangkok?
We willen het graag een beetje goedkoop houden, maar het lijkt moeilijk te worden onder de 1000 euro te blijven.
ik heb geen ervaring met vliegen naar vietnam al dan niet rechtstreeks maar wel met vliegen op bangkok, als je rechtstreeks wil vliegen op bangkok kijk dan ook eens om vanaf dusseldorf of brussel te vliegen dit is vaak goedkoper bijvoorbeeld met air berlin vanaf dusseldorf
als je toch een tussenstop wil nemen omdat dit goedkoper is kijk dan bij emirates, egypt air of turkish airlines
Directe vluchten zijn gemiddeld rond de 300 euro duurder dan met een tussenstop. 1000 euro is ook wel een beetje de prijs die ik op dit forum vaker heb langs zien komen.
Als je het goedkoop wil houden, dan is een tussenstop in Bangkok aan te bevelen. Goedkoop hotelletje in de buurt van het vliegveld pakken, of op het vliegveld zelf blijven (afhankelijk van hoe lang je moet wachten). Wij zijn vorig jaar ook via dusseldorf met Emirates naar Bangkok gevlogen en toen door met Airasia. Is zeer goed bevallen en kostte 550,- voor retour. Ik weet niet of je nu nog steeds voor die prijs kunt vliegen, maar dat een overstap veel scheelt staat vast.
Rest de vraag of de tijd en moeite opweegt tegen de besparing…
Sluit ik me bij aan. Ik ben via Kuala Lumpur gevlogen, maar dat is volgens mij wat duurder dan via Bangkok. Via Bangkok lijkt me het meest handig als je minder dan 1000 euro wilt betalen. Ik denk dat je zeker wat zult hebben aan bovenstaande tips!
hoi hoi, ik ben zelf weken bezig geweest om te zoeken wat nu het goedkoopst was om in Vietnam te komen. We kwamen uiteindelijk bij Cathay pacific air uit. En wat denk je, als je via D-reizen boekt ben je nog het goedkoopst uit en je hebt nog wat extra garantie.
Je vliegt dan via hong kong.
Oh ik was nog vergeten te melden wat het mij heeft gekost. 790euries en fatsoenlijke vertrek en overstaptijden.
Als je met een russische of poolse maatschappij vliegt kan het nog iets goedkoper maar die vallen mij iets teveel uit de lucht.
Afhankelijk van je woonplaats ( is die in het zuiden ) dan zou je kunnen overwegen om via Frankfurt rechtstreeks te gaan voor €1005 naar Saigon. Met Vietnam Airlines. Treinticket vanaf bv A’dam €49 pp enkele reis is 3.5 uur.
De Poolse en Russische prijzen even.
Vanaf Amsterdam naar Hanoi vv kan je ( heb wat datums ingevuld, 4-7 heen en 29 terug ) voor €850 pp met een tussenlanding in Warschauw van resp 1 en 1 uur en 40 minuten. Met een reistijd van resp 13.5 en 15 uur totaal incl. overstappen. Met LOT.
Met aeroflot voor dezelfde prijs met wat langere overstaptijden.
Egypt air en diverse andere maatschappijen zijn volgens mij geen optie want die staat bij de slechtste 10 vliegtuigmaatschappijen ter wereld genoteerd van 2010.
LOT en aeroflot zijn goede middenmoters gelijk aan Singapoor airline.
KLM staat niet veel hoger.
Ik ben in november ook met cathay pacific naar vietnam gevlogen. Geboekt bij d-reizen en ik was toen 860 euro kwijt. Cathay is een fijne maatschappij, je komt niks te kort in het vliegtuig en de overstaptijden zijn nog geen 2 uur (bij mij was dat teminste zo).
Wij vliegen begin juli met 2 volw en 2 kinderen met LOT, staan idd als normaal bekend, dus absoluut niet slecht en ook niet op de zwarte lijst. Is de nationale luchtvaartmaatschappij net als KLM bij ons.
Enfin wij vliegen voor 2114 euro in totaal, wel al in september geboekt dus de goedkoopste stoelen!
Heen via Warschau naar Hanoi en terug idemdito, wel nachtvluchten dus hoeplijk slapen we nog wat:)
Wanneer je iets eerder kan en gaat zijn dit de aanbiedingen via Outsight.nl: bestemming: ** 01/04/11-15/06/11**
Jakarta, Medan, Yogyakarta, € 659,-
Bangkok, Phuket, Koh Samui € 680,-
Hanoi, Ho Chi Minh € 665,-
Phnom Penh, Siem Reap € 869,-
Het ligt eraan wat je in Vietnam wilt. Een zoektocht levert me rechtstreekse tickets op vanaf Frankfurt. Je vliegt met Vietnam Airlines. Ik heb hier vorig jaar alles meegevlogen (vanaf Frankfurt en binnenlands). Het is goed te doen. En voor een prijs van € 900 (vertrek Frankfurt - Hanoi en Ho Chi Minh - Frankfurt op 5 juli / resp. 31 juli).
Ik heb ongeveer 2 maanden geleden geboekt voor de periode van 16-2-2011 tot 16-3-2011 en wij waren per ticket ongeveer 650,- kwijt. Dat viel ons reuze mee! We hebben een tussenstop in Moskou en vliegen met Aeroflot!
Wij zijn afgelopen zomer gevlogen voor 630 euro van Frankfurt naar Kuala Lumpur. Daarna met Air Asai naar HCM voor 40 euro retour. Geboekt in januari met Etihad gevlogen in juli-augustus. Dus wie weet komt er nog wat scherps in januari.
hoi gewoon vanaf amsterdam met lot naar hanoi ik woon in polen en wij hebben 2tickets voor 1200 euro
vanuit amsterdam is nog goedkoper ik geloof 500 euro per ticket
en lot is een goede maatschappij
veel geluk
Klopt Iskierka, wij vliegen in juli voor 500 eur pp vanaf A’dam via Warschau naar Hanoi. En een maand later weer terug vanaf Hanoi, mooie prijzen, maar al in sept geboekt, nu ondertussen zijn de goedkoopste stoelen al weg.
Lot staat goed bekend, we shall see,
Ik heb ook via skyscanner geboekt bij aeroflot. vertrek 21 Juli en terug 16 augustus
wachttijden in Moskou slechts 2 a 3 uur
totaal voor 3 volwassenen 1632 euro!! is er iemand die ook 21 juli vliegt