Wie heeft er tips tav goedkoopste vluchtroute vanuit NL naar Vietnam!!

hallo allen,

ik heb voornemens om in februari 2010 een reis te maken naar Vietnam. Nu ben ik zelf aan het puzzelen geweest voor een goedkope vluchtroute…
echter vraag ik me af of iemand anders nog goede ideeen heeft over wat de goedkoopste vluchtroute is?

indien ik via amsterdam, frankfurt of brussel moet vliegen is dit prima. Aankomst op Hanoi of Saigon kan allebei. Een/ Meerdere stop(s) tijdens de vlucht vind ik ook geen probleem.

Ik ben benieuwd of iemand een goed advies heeft!!
Alvast dank!

Hallo,

Het is denk ik sowieso het goedkoopst om op Bangkok te vliegen en van daar een airasia vlucht naar of Hanoi of HCMC te nemen. Vluchten naar Bangkok gaan van alle grote vliegvelden. Op internet prijzen vergelijken loont echt de moeite!! Wij zijn via Dubai gevlogen met Emirates en waren voor 580 euro in Vietnam en weer terug, maar prijzen verschillen nogal over tijd.

Gr. Rob

dank voor je reactie, Rob…en 580 euro is echt een goede deal!!!

gr Wendy

@ ROB: Emirates vliegt toch niet op Hanoi of Saigon?

Nee, dat doen ze idd niet. Directe vluchten naar Hanoi en Saigon zijn vrij prijzig. Daarom zijn wij ook via Bangkok gevlogen. Het idee is het volgende:

Je vliegt naar Bangkok met een grote luchtvaartmaatschappij (in ons geval Emirates). Dit is honderder euro’s goedkoper dan een directe vlucht naar Vietnam.

Daar aangekomen stap je over en vlieg je verder van Bangkok naar Hanoi of Saigon met AirAsia. (www.airasia.com) AirAsia vluchten van Bangkok naar Vietnam zijn rond de 50 euro (iig toen wij boekten) en terug kost ongeveer hetzelfde.

Als iets niet duidelijk is dan hoor ik het wel.

gr. Rob

HalliHallo :zon02:

Wat ook interessant kan zijn , is de volgende website:
www.whichbudget.om

Ook scheelt het heel veel als je de vertrekdatum en/of aankomstdatum een dag vervroegd of een dag later zet.

Ook kan het heel veel schelen als je bv met zijn 2 reist maar bij het online boeken dat je 2x 1 persoon boekt.
Er is wel veel kans dat het je niet lukt (bv bij het inchecken) dat je niet naast elkaar zit.

Ik heb geboekt, via “Vliegtickets.nl”.
Zowel bij de heenvlucht, als terug: 1 tussenstop.

Amsterdam-Kuala Lumpur-Ho Chi Minh
H C M-K L-A’dam

Voor 2 pers. 1270 € (=2x Tickets plus 2x Luchthavenbelasting)

Blijven zoeken…succes :dag:

Hoi,

We zijn net terug en hadden lang gezocht naar goedkope vluchten.
We zijn uitgekomen op Aeroflot Russian.
Het goedkope kwam doordat we op moskou 12 uur moesten wachten op de heenreis. Je mag het vliegveld niet af maar als je je erop instelt valt het best mee. De kosten waren 1140 totaal voor 2 personen. De terug vlucht had een tussenstop van 4 uur.(helaas hadden we bij vertrek al een vertraging van 5 uur en kregen we dus een nachtje hotel)
Qua comfort hetzelfde als martinair en arke niet bijzonder maar wel goed.
Kijk s op prijsvergelijk oid

oja vlucht naar en van hanoi . binnenlands gevlogen van Saigon naar Hanoi met JEtstar (ook met 5 uur vertraging trouwens)

Hallo Wendier82,

Misschien ook een overweging, vakantiedagen zijn schaars.

Vanaf Frankfurt kost een rechtstreeks tickets nu €850. Parkeren voor 24 dagen, ik vertrek weer voor de 9e keer naar Vietnam, €83.
Dit is 11 1/2 uur vliegen.
Je vertrekt dan om 14.40 en komt om 8 uur vietnamese tijd aan, je hebt dus de gehele dag voor je.
terug vertrek je om 23.10 en komt om 6.30 nederlandse tijd aan.
Aankomst en vertrek vanuit HCMC.

Hi,

Ik vlieg woensdag naar Vietnam met Korean Air. Korte tussenstop en vliegen heen op Hanoi en terug op Saigon. Geboekt op budgetair en €670.

Succes!

Groeten,
Dieuwertje

Ik ben in juni gevlogen. Wel wat duurder € 750.- maar geen gedoe.
Ik heb via Cathay Pacific geboekt. (A’dam-Hongkong-HCMC)

Toen ik aan het zoeken was op de bekende ticketsites kon ik wel goedkoper terecht, maar dan moest ik óf via Parijs, of via Frankfurt. Niet heel handig vanuit Den Haag. Daarbij moet je ook weer kosten maken naar deze vliegvelden toe. Ik vond het prijsverschil van 150.- op de retourvlucht het meer dan waard.

De goedkoopste aanbieder was steeds weer China Airlines. Maar zoekende naar de kwaliteit ervan kwam ik erachter dat de reakties of matig, of zelfs slecht waren.
Cathay pacific (maar ook Singapore airlines) hebben een veel beter serviceniveau, ruimere stoelen en een uitgebreid entertainment systeem. Perfect aansluitende overstap op HongKong van slechts 1.5 uur, wat net genoeg was om door de douane te komen, dus geen lange wachttijden.

Vanuit Londen met Airasia naar Kuala Lumpur, vervolgens aansluitende vluchten boeken.
Ik vlieg dit jaar echter met emirates naar BKK, vanuit daar vlucht voor 10 euro met airasia naar Hanoi. Deze stuntprijs is alleen niet meer verkrijgbaar. Airasia kun je vergelijken met Ryanair.

dank allen.

tickets zijn inmiddels geboekt. We vertrekken 14 feb t/m 13 mrt.
Via Frankfurt naar BKK (hier verblijven we paar dagen) naar HANOI en terugvlucht vanaf HCMC naar BKK.

Bij elkaar 790 euro.

Best goede deal toch? :slight_smile:

Vind ik wel! Heel veel plezier! En geniet alvast van de voorpret.

Groetjes,

Anne-Jitske

1 like