Mijn vriendin en ik vertrekken deze zomer naar Azië. We komen aan in Bangkok en trekken dan door naar Vietnam, Cambodja, Indonesië…
Onze vliegtuigtickets naar Bangkok zijn reeds in orde. Maar we willen gebruik maken Air Asia om ons ginder te verplaatsen van het ene land naar het andere. Is het beter om nu reeds tickets te boeken of is het beter om dat ter plekke te doen? Scheelt het veel in prijs of niet?
Alvast bedankt voor de reacties!
Hoi,
over het algemeen is het bij Airasia zo dat als je vroeg boekt je ook een goedkoper ticket hebt. Hoe langer je wacht hoe duurder omdat het aantal stoelen minder wordt op die vlucht.
Het is aan jullie de keus hoe je de vakantie wil inplannen, weet je al hoeveel dagen je in een land gaat verblijven dan kun je van te voren een ticket boeken naar het volgende land of wil je graag flexibel blijven dan zul je moeten wachten met boeken totdat je in Thailand zit en hopen op een gunstig tarief. maar zoals gezegd ga er maar vanuit dat het duurder wordt naarmate je dichterbij de zomer komt.
Aan de andere kant, als je nog steeds met Airasia internationaal kunt vliegen voor een bedrag tussen de 40 en 80 euro enkele reis, wat is dan duur? Je moet gewoon geluk hebben op het moment dat je wilt boeken en dat de tarieven laag zijn.
Om wat voorbeelden te geven,
als je nu zou besluiten om over 2 dagen naar Vietnam te gaan vanuit Bangkok dan kost het je ongeveer 85 dollar voor een enkele reis en als deze vlucht pas over 6 maanden is dan kost het je ongeveer 53 dollar.
ook belangrijk is het aantal vluchten die per dag tussen 2 plaatsen word uitgevoerd. Het kan namelijk zo zijn dat daardoor de ticketprijs hoog blijft.
een nader voorbeeld, een enkel Singapore naar Kuala Lumpur kost in mei ongeveer 29 dollar, zelfde vlucht in juli ook 29 dollar en over een aantal dagen kost deze vlucht 47 dollar.
Verschillen zijn er wel maar het is wel te overzien, je moet niet denken dat als je tickets vlak voor vertrek koopt met deze maatschappij dat je ineens honderden euro’s kwijt bent, dit valt allemaal wel mee.
Heb je daar een budget voor dan zou ik zeggen wacht met boeken zodat je meer flexibel bent als je bijvoorbeeld wat langer in een land wilt blijven.
Succes,
Frank
het is inderdaad goedkoper als je ruim van te voren boekt bij air asia maar als je wacht en het ter plekke doet is het nog steeds alles behalve duur en dit geeft je veel meer flexibiliteit en als ik dan zou moeten kiezen koos ik voor flexibiliteit want wat is er eigenlijk leuker op reis dan heerlijk flexibel te kunnen zijn
groet dirk :chin:
Ja, dat is ook wat ik ongeveer van plan was. Ik vroeg mij voornamelijk af of in het hoogseizoen de ticketprijzen veel stegen maar als het resultaat toch nog altijd “doenbaar” is
Bedankt voor jullie reacties!
Toevallig net nog een Air Asia ticket geboekt voor een vlucht van Udon Thani naar Bangkok op 18 april. Was nu ca. 45 euro p.p. kwijt. Vind ik nog best meevallen…net na Songkran (Thais Nieuwjaar), is toch altijd een drukke periode.