Vanaf vandaag kunnen de vluchten van Air Asia geboekt worden tot eind oktober 2007. En… boek je voor 19 januari dan heb je grote kans dat de vlucht gratis is (alleen de taxen en zo… afhankelijk van de bestemming). Ik heb mijn 3 tickets in Thailand al binnen voor nul komma nul THB!
En boek 's avonds. Overdag (als Azië wakker is) is het systeem voortdurend overbelast.
voor tickets in azie zelf?
Ik hoorde namelijk van iemand dat je vanaf halverwege dit jaar ook vanaf europa met airasia kan vliegen. heeft iemand daar meer info over?
groeten,
Martin
www.wereldrondreis.nl
Air Asia vliegt in een aantal landen in Azië.
Voor een volledig overzicht van alle low budget-maatschappijen in Azië:
http://www.attitudetravel.com/lowcostairlines/asia/bycountry.html
Maar… kijk uit als je een aansluitend vlucht hebt. De tickets zijn dan wel lekker goedkoop, maar er zijn vaak vertragingen of zelfs annuleringen.
Ik heb ze alleen geboekt voor vluchten waarbij ik (in geval van nood) de hele dag de tijd heb om van stad A naar stad B te gaan.
Je kunt de commentaren van reizigers over vliegmaatschappijen nalezen op: http://www.airlinequality.com/Airlines/Airlines_lowcost.htm
Succes!
Yes ik heb ook al twee vluchten voor 0,00 THB gekocht! Nu twijfel ik over mijn derde vlucht of ik die nu al boek of niet… Voordeel als ik 'm boek: vlucht zeer geoedkoop! Nadeel: moet me houden aan tijdschema…
Wie kan mij vertellen hoeveel duurder de tickets (ongeveer) worden als ik op het laastste moment boek… (paar dagen van te voren)
Beste Strax,
Je zou even een nepboeking/zoekopdracht kunnen doen voor volgende week en dan kijken welke prijzen eruit komen rollen. Maar ook dan weet je het nooit zeker. De low budget-maatschappijen bepalen hun prijzen echt volgens de markt van vraag en aanbod en het kan elke dag anders zijn.
En wat je reisplanning betreft, hangt het ook helemaal van de bestemming af. Wil je bijvoorbeeld van Bangkok naar Chiang Mai vliegen, dan zijn er sowieso meerdere vluchten per dag en is er vast ergens nog wel plek. Vliegen ze maar één keer per dag dan neem je natuurlijk meer risico.
Succes!
Hoi,
Hoe krijg je dat voor elkaar, tickets voor niets.
Ik ben vanaf begin januari bezig geweest met nokair voor een retouvlucht van Bangkok naar Phuket maar kwam steeds niet verder daan maart 2007.
Enkele dagen geleden kon ik eindelijk boeken voor 8 april maar heb wel voor 3 personen ( retour ) 240 euro betaald.
Help mij eens op weg voor de volgende keer.
Groetjes van Connie
Hi Connie,
Helemaal gratis is het nooit. Ik bedoelde een gratis vlucht… maar dan zijn er nog de taxen en de administratiekosten. Op de rekening staat dan nul dollar of baht voor de vlucht, maar wel nog tax en handling costs.
Het klopt dat Nokair pas laat te boeken is. Voor zover ik weet is Nokair gelieerd met Thai Airways. Ik denk dat zij pas 3 maanden van tevoren de restjes van Thai Airways verkopen. De andere low budget-maatschappijen werken 6 tot 9 maanden vooruit.
Ik hoop dat dit je vraag beantwoordt.
Nokair is idd een soort van dochteronderneming van Thai Airways.
Nokair is nooit verder dan 3 maanden vooruit te boeken, dat is hun policy…maar zij verkopen niet de restjes van Thai…