vliegen met Airasia

De eerste 3 maanden van 2014 zijn wij in Azie te beginnen in Vietnam, daarna Cambodja en dan naar Maleisie. Vanuit Cambodja willen we vliegen naar Kuala Lumpur met Air Asia. Wat raden jullie aan: vooraf te boeken of ter plekke? Als je vooraf via Internet boekt, krijg je dan een e-ticket en is dan alleen betalen met mastercard of visa Card mogelijk, of zijn er andere betaalmogelijkheden? Wie heeft hier ervaring mee? B.v.d.Hoe zit het met bagage bij Air Asia? Ik kijk vol verwachting uit naar jullie adviezen.

Bruce

Air asia wordt stukken duurder als je later boekt. Ik zou dus meteen boeken.

Bagage is niet gratis bij air asia, maar dit kun je voor een paar euro bijboeken. Hoe meer bagage je meeneemt, hoe duurder het is. Boek wel je bagage vooraf en niet op het vliegveld, want dat moet je betalen voor overgewicht.

1 like

Bedankt voor je snelle reactie. Werken zij met e tickets? Als je een reis wilt boeken, berekenen ze gelijk € 15,00 voor Bagage tot 20 kg, dat zit dan bij het totaal te betalen bedrag inbegrepen. Als ik dat gewicht niet overschrijd, moet ik dan toch nog apart bagage opgeven? Heb jhe zelf ervaring met boeken bij Air Asia vanuit Nederland?

B.v.d.
Bruce

Hallo Bruce,

Ja, ze werken met e-tickets.

Als je een reis wilt boeken, berekenen ze gelijk € 15,00 voor Bagage tot 20 kg, dat zit dan bij het totaal te betalen bedrag inbegrepen. Als ik dat gewicht niet overschrijd, moet ik dan toch nog apart bagage opgeven?

Ja, dat kom je vanzelf tegen, wanneer je verder gaat met de boeking.
Wil je een hoger gewicht , kan je dat gewoon aangeven, prijs gaat dan wel omhoog.

[TABLE=“class: content, width: 700”]

Checked Baggage (Pre-book)

[TR=“class: tablectnGrad”]
International (up to 20kg)
USD 15
[/TR]
International (up to 25kg)
USD 19
[/TR]
International (up to 30kg)
USD 28
[/TR]
International (up to 40kg)
USD 55
[/TR]

Checked Baggage (Airport counter)

International (up to 20kg)
USD 36

[/TR]
[/TABLE]
Dus altijd verstandig om je bagage mee te nemen in de boeking en niet te regelen op het vliegveld, zoals Jenny al aangaf.

Onderste bedrag is voor de bagage aangeven op het vliegveld.

gr.
Ton.

1 like

Mijn vrouw en ik vliegen al ongeveer 8 jaar in Azie met Air Asia. Ze hebben prima toestellen. Wij hebben ons via hun site geabonneerd op de nieuwsbrief. Je krijgt dan regelmatig aanbiedingen voor vluchten door heel Azie. Onze ervaring is om zo vroeg mogelijk te boeken. Hoe eerder hoe goedkoper. Je kunt alleen boeken via e tickets en moet dan gelijk betalen. let er wel op dat je bij het boeken op hun site een aantal zaken tegenkomt die ze al hebben ingevuld en die dus geld kosten.Bv besproken plaatsen. Die staan reeds ingevuld en daar moet je dan ook voor betalen. Als je vervolgens het vinkje weghaalt hoef je de plaatsen niet te betalen en kom je te zittn waar ze je indelen. Dat is voor ons nooit een probleem geweest. Mochten we je kunnen helpen met boeken, geef dan even je telefoonnummer, zodat we telefonisch bij kunnen staan.

groeten en veel plezier met de voorbereiding

Cor en Wilna>>>:zon02::wereld:

1 like