AirAsia

In juli en augustus zal ik regelmatig in Zuid-Oost Azie vliegen, met name tussen Thailand, Maleisie, Cambodja en Indonesie. Ik zal dan vaak gebruik maken van Air Asia omdat het een van de goedkoopste vliegmaatschappijen is. Omdat ik slechts handbagage met mij meeneem heb ik daarbij de volgende vragen:

1. Hoe is de situatie op dit moment, ik bedoel is Air Asia erg streng bij de controle van gewicht en b.v. 2 stuks handbagage om mee te nemen. Ik begrijp dat je slechts 7 kg in totaal als handbagage mee kan nemen. Maar ik wil vanuit die landen ook kadootjes mee kunnen nemen.
  2. Zijn hun vluchten meestal op tijd, of komt het er bij hen niet zo nauw aan?
  3. Is er bij Air Asia hetzelfde systeem als bij b.v. RyanAir dat je geen stoel krijgt toegewezen, doch dat je die, zodra je in het toestel bent, zlf kunt uitzoeken. D.w.z. wie er het eerst binnen komt heeft de eerste keus!! En is er een voorkeursregeling, d.w.z. bij extra betaling heb je voorrrang bij het binnengaan??

Bij voorbaat dank voo de antwoorden.
En als er nog tips zijn bij het vliegen met AirAsia lees ik dat graag.

GALA & Ernst.

is er geen website van AirAsia

Ja, AirAsia is heel streng met gewicht van (zowel ruim- als hand) bagage.
AirAsia vliegt 80% van haar vluchten op tijd.
Je kunt tegen meer-prijs een priority boarding pass kopen zodat je eerder het vliegtuig (??) in mag om op de u toegewezen stoel (GEEN vrije keuze) te gaan zitten.

Ik heb meerdere malen met AirAsia gevlogen maar naar mijn idee zijn ze helemaal niet streng met gewicht. Wanneer wordt dat gewogen dan? Niks van gemerkt. Sommige mensen namen hele dozen en pakketten mee het vliegtuig in? Misschien kan je het inderdaad op hun website vinden.

Ik heb nog nooit vertraging gehad met AirAsia.

Dankjewel mp2036 en woepiie voor jullie adviezen.
Gala.

Het is op en af soms zijn ze heel streng en soms niet. Ik heb ongeveer 25 vluchten met Airasia gedaan en mijn ervaring is dat ze soms echt heel streng zijn en alles wegen. Maar waarom niet voor een beetje geld 15 kilo erbij. Verder kun je inderdaad voor een meerprijs zelf stoelen uitzoeken. Als je niet kiest dan kiest airasia stoelen voor je uit bij inchecken.

mijn ervaring is dat air asia steeds strenger wordt. ik boek altijd 20 kilogram ruimbagage bij, en ik zorg dat ik altijd netjes onder de 21 kg blijft. dat kost maar een paar euro, betalen voor overgewicht is veel en veel duurder.