Ik zag dat je bij binnenlandse vluchten met Air Asia in Maleisie maar 15 kg. bagage mee mag nemen.
Weet iemand hoeveel het kost als je extra bagage meeneemt?
Kun je dit van tevoren al boeken of iets dergelijks?
Het is het beste om je bagage van tevoren te boeken bij je vlucht dit omdat je korting krijgt op het vooraf boeken. Ik boek zelf altijd 20 kilo heb dat net nog gedaan omdat ik vlieg van Yogyakarta naar Kuala Lumpur. Ik heb voor deze vlucht 90.000 rupiah betaald wat ongeveer 8 euro is dit verschild wel per vlucht en land en of je internationaal of domestic vliegt.
Hangbagage is wisselvallig of ze streng controleren ze zijn strenger bij rolkoffers en minder streng bij rugzakken is mijn ervaring ik heb zo’n 25 vluchten vanaf 2007 met Airasia gemaakt.
Mijn gewicht van mijn rugzak staat vaak op de 10 kilo en je mag meestal maar max 7 kilo ik heb nog nooit problemen hier mee gehad.
Ze worden wel strenger want soms loopt het de spuigaten uit met de hand baggage. Zodra mensen weten dat er wat betaald moet worden om check in baggage mee te nemen gaan ze proberen om zoveel mogelijk met in die trolley mee te nemen als hand baggage.
Airasia is natuurlijk ook niet gek en ze weten natuurlijk dat er meer geld valt te verdienen met dit. Daarom maar 7 kilo en hopen dat er meer koffers worden ingecheckt.
Ik heb ook gezien dat er gekeken word naar het gewicht, zeker bij de trolley’s.
Ik schrijf dus ook dat ze meer op die trolley koffers letten dan op rugzakken. Want ik heb altijd rond de 10 kilo en vanaf 2007 tot nu 25 vluchten met hun genomen en mijn rugzak is nog nooit gewogen en vragen over gesteld. Daarnaast heeft mijn man 2 laptops in zijn rugzak met kabels enz nog nooit gecheckt en die weegt bijna 15 kilo. Dit omdat we zelf wel eens wegen.
Zelf neem ik mee een rugzakje met een camera erin en wat losse spulletjes en een aparte kleine laptop tas. samen zijn ze zeker minder dan 10kg en ik denk zelfs nog minder dan 7kg. Vragen hebben ze nooit gesteld over mijn handbaggage niet bij het inchecken en ook niet bij de gate.
Ik zag voor het eerst dat er een bord stond met 7kg aan de gate een paar weken terug toen ik van Bangkok terug vloog naar KL en ook dat er gewogen werd.
Over het algemeen vind ik de prijzen voor check in baggage erg laag vergeleken met andere maatschappijen zoals de KLM, zeker als je meer dan 20 kg meeneemt.
Ik begrijp je mening en wat ik schrijf is mijn mening en ervaring ik heb het bord zo vaak gezien van 7 kilo maar gewoon nooit veel mee gedaan omdat de controle echt meer is op de kleine koffertjes. Maar goed mijn advies zou dus zijn gewoon een rugzak volstoppen en klaar. Trouwens ik neem altijd 20 kilo heb ik ook genoeg aan. Alleen laptops en troep daarvan mag je niet in je koffer doen die in het luichtruim gaan.