Handbagage air asia

Wie de topic iets nodig gevolgd heeft zal mijn volgende vraag beter begrijpen(lol).Vermits ik verschillende dingen zoals drop,spekken,noga,rookworst etc.moet meebrengen is mijn vraag de volgende.Hoe groot mag de handbagage zijn en welk gewicht?Wordt dit gewicht gecontroleerd?Mag ik al deze snuisterijen in mijn handbage steken?Vlucht gaat van Bangkok naar Phuket.Groetjes,

Witte

handbagage mag 7 kilo zwaar zijn en 56cm x 36cm x 23cm groot zijn de overige bagage mag 15 kilo zwaar mag zijn en op je vlucht naar bangkok 20 kilo echter is het niet duur om wat extra kilo’s in je koffer te hebben al weet ik niet precies hoeveel
en ja hoor je mag je rookworst, drop, stroopwafels en dergelijke gewoon in je hand bagage stoppen geen probleem

groet dirk :chin:

Heb al meermaals gevlogen met ryanair en nog nooit hebben ze daar het gewicht van de handbagage gecontroleerd,hoe zit dat met air asia?

Witte

Verwijs maar gewoon naar mij als er een probleem is :chin:.

Als je wilt kan ik voor afhaling op de luchthaven voor je zorgen. Dat doen we dan als dank voor de service die je verleent. Ik kan zelf helaas niet afhalen, als een farang daar met een bordje met namen erop staat is het risico van problemen te groot, maar kan wel een van mijn staff je op laten halen als je dat op prijs stelt.

Hoi Steven,

Je bedoeld toch afhaling phuket airport?

Witte

Ja, Bangkok is te ver >>>.

Als je wilt dat we dat doen, stuur maar even een PM met namen en vluchtgegevens (nummer, tijd, vertrekpunt en datum).

ik hen meerdere malen met air asia gevlogen en ik denk dat ik ongeveer in een kwart van de gevalben mijn hand bagage moest wegen

groet dirk :chin:

Wel Steven dat kunnen mijn vrouwtje en ik ten zeerste op prijs stellen.Zal je nog wel de nodige informatie doorsturen.Ga nu de Nederlandse grens over om voor het nodige te zorgen.Groetjse,

Witte

Mijn handbagage met AirAsia is nog nooit gewogen. Gelukkig maar, want ik heb met mijn laptop en (onderwater)camera’s bijna altijd teveel handbagage…

Vaak kun je bij AirAsia echter voor weinig extra bagage kopen. De bedragen voor Thailand ken ik niet uit mijn hoofd (zie AirAsia website), maar met vertrek uit Indonesie is het zeker de moeite!

1 like

Wij betaalden bij AA 250 bath voor een upgrate van 15 naar 20 kg , enkel !
Dus heen een terug 500 bath pp.

Groetjes Frank

Van deze prijzen ben ik allemaal op de hoogte,maar toch bedankt,

Witte

Die upgrade van 15 naar 20 kilo moet je wel vooraf bij boeking regelen. Als bij het inchecken blijkt dat je boven de 15 kg zit dan betaal je veel meer dan die 250 THB.

ik wel-de laatste tijd doet RYAN soms checks aan grootte+gewicht bij de ingangscontrole. maar het blijft een loterij.
A-A:dito-hangt er vooral vanaf hoe vol die flight zit-vooral van/naar China kennen ze hun publiek-die proberen gewoon alles tot het echt niet meer kan. Domestic Thai zal het amper een problem zijn.
en je MAG best meer als 15 kg meenemen-checked-elke checked luggage betaal je-en dan is het gewoon wat duurder. staat allemaal overduidelijk op de site als je gaat boeken.