Air Asia zomer 2007 beschikbaar

Vanaf vandaag kunnen de vluchten van Air Asia geboekt worden tot eind oktober 2007. En… boek je voor 19 januari dan heb je grote kans dat de vlucht gratis is (alleen de taxen en zo… afhankelijk van de bestemming). Ik heb mijn 3 tickets in Thailand al binnen voor nul komma nul THB!
En boek 's avonds. Overdag (als Azië wakker is) is het systeem voortdurend overbelast.

Ja, klopt. Ik kreeg gisteren ook een mailtje van AirAsia. Het betreft zowel binnenlandse vluchten in Thailand alswel vluchten van Kuala Lumpur naar andere Aziatische bestemmingen.

Ook gaat het gerucht dat AirAsia lowcost-vluchten gaat uitvoeren naar Europa, maar hier wordt nog een beetje geheimzinnig over gedaan… Dit wordt vervolgd dus. Als ik hier meer info over zie, komt het uiteraard op dit forum te staan !

Bedankt Beatrijs voor deze nuttige info !

Wil hier wel bij vermelden dat AirAsia regelmatig te kampen heeft met grote vertragingen (heb ik persoonlijk geen ervaring mee) en door sommigen wordt de airline tegenwoordig dan ook wel airDELaysia genoemd…

Ik zal ook graag info willen hebben over airasia vanaf europa…
dus als er wat bekend over is…ik houd me aanbevolen.

Groeten,

Sjaak
www.wereldrondreis.eu

Er is nog vrij weinig bekend over de Europese plannen van Air Asia, maar onderstaand bericht stond begin januari op Luchtvaartnieuws (www.luchtvaartnieuws.nl). Zoals wel een beetje te verwachten, wordt Londen waarschijnlijk de eerste Europese bestemming van de Aziatische lowcost-carrier…

Aziatische prijsvechter AirAsia slaat brug naar Europa
**
05-01-2007
**
*KUALA LUMPUR - De Aziatische low cost maatschappij AirAsia gaat goedkope vluchten aanbieden naar Europa. De onderneming heeft daarvoor de onderneming AirAsia X opgericht en werkt daarbij samen met branchegenoot Fly Asian Express. De nieuwe maatschappij vliegt vanuit Kuala Lumpur in Maleisië en heeft als eerste Europese bestemming Londen op het oog. Naast Europa slaat de prijsvechter ook haar vleugels uit richting China en India.

AirAsia X wil een vloot van maximaal twintig toestellen. Eind januari wordt bekendgemaakt of dit Boeing- of Airbus-vliegtuigen zullen zijn. De maatschappij zou kiezen voor de Boeing 777 of de Airbus A330.

Een Maleisische krant meldde eerder deze week nog dat AirAsia de handen ineen zou slaan met easyJet en Virgin, maar later ontkenden de beide Britse maatschappijen dit stellig.

(c) Reismedia / ANP*