Goedkoop vliegen met maatschappij uit Azië

Voor al de geïnteresseerden :
Vliegen van Londen naar Azië voor 60 euro

In het gunstigste geval kunnen reizigers vanaf juli voor 60 euro van Londen naar Maleisië vliegen. De nieuwe maatschappij Air Asia X wil goedkope vluchten aanbieden tussen Europa en Azië. Het is de eerste lagekostenmaatschappij - een dochter van het Maleisische Air Asia - die deze twee continenten verbindt.

Gedetailleerd zijn de plannen nog niet. De uitvalsbasis wordt in elk geval Kuala Lumpur in Maleisië. De eerste vlucht met Europa zal wellicht in juli plaats hebben tussen Kuala Lumpur en Londen. Een retourbiljet zou in het meest gunstige geval 41 pond (60 euro) kosten en nooit meer dan 231 pond (346 euro), zo verklaarde Tony Fernandes, topman van Air Asia. De internetverkoop gaat vermoedelijk in februari al van start. (bloomberg)

Ik heb verleden maand nog bijna 1000 Euro betaald voor Schiphol / Maleisië /Hanoi

dat is een mooie prijs.
maar waar kan je die tickets boeken? gewoon bij airasia ?
ik ga namelijk in november voor 5 mnd naar zo-azie en we wilden toch naar maleisie gaan. dus daar beginnen en eindigen is ook nog een optie.

Dat weet ik zelf ook nog niet .

de bedragen is dat inclusief de taxen

Ik zou inderdaad de website van Air Asia in de gaten houden (www.airasia.com).
(En aangezien je naar Maleisie gaat, is deze website misschien ook nog handig voor je: http://www.flyasianxpress.com/site/en/fax/home.jsp)

Kan me haast niet voorstellen. De tax van de luchthavens in Londen is alleen al vrij hoog…

Ook komt er natuurlijk nog een retourtje vanaf Amsterdam naar Londen bij + bijbehorende luchthavenbelasting (tax is toch ook al om en nabij de 100 euro).

De vliegtuigen zullen hoogstwaarschijnlijk alleen bestaan uit de Economy Class (en misschien paar stoelen met wat extra beenruimte tegen extra betaling), maar geen Business Class.
Ik verwacht dat je in de Economy Class ook niet echt erg veel beenruimte zal hebben, aangezien ze met zulke lage ticketprijzen natuurlijk zoveel mogelijk mensen in het vliegtuig willen hebben.
Persoonlijk vind ik een beetje beenruimte op zo’n lange vlucht toch wel erg prettig…

We zullen moeten afwachten voor meerdere gegevens . Het zou anders een flinke duit schelen in je portemonnee . Maar zo als je al hebt vermeld , een beetje comfort zou er toch moeten zijn .
Ik ben nu met Maleysian Airlines naar Hanoi geweest van uit Schiphol . Op deze 13 uur durende vlucht heb ik 2 x ontbijt gekregen , je kunt je zetels wat naar achteren plaatsen en de beenruimte viel ook nog wel mee maar comfortabel reizen is toch nog wat anders .

is 1 jaar uitgesteld word nu aug 2008 dat ze gaan vliegen naar londen.

De nieuwe maatschappij heet Firefly ze vliegen op diverse plaatsen in Maleisie, hun thuisbasis is Penang, ook gaan ze vliegen naar Thailand, nu nog maar 2 plaatsen maar wie weet wordt dat nog uitgebreid.
Boeken via internet is nog niet mogelijk maar dat komt gauw.

gr Connie

dit laatste gaat niet over vluchten vanaf londen naar maleisie maar vluchten in maleisie

Ben zeer geïntresseerd in goedkope tickets; echter aanvliegen naar Londen kon wel eens duur uitpakken. Voorts zal je in Londen dezelfde toestanden kunnen krijgen als in Bangkok. Dat is, van bijv Stansted naar Heatrow; of wel van de ene kant naar de andere kant van de stad. Ook ik maak gebruik van pricefighters, maar uit ervaring weet ik, dat elk prijskaartje ook z’n ongemakken kent.