Vliegtickets Azie

Mijn vriendin en ik willen volgend jaar maart/april een tijdje rondreizen door Azie. (iig Thailand/Cambodja o.i.d.)
Nu wilden wij eind december tickets boeken naar Bangkok (ivm financien pas eind december)
Maar nu vroegen wij ons af, is het misschien goedkoper of even goedkoop om gewoon onze koffers te pakken en een last minute op t vliegveld te boeken bijv.?
Of om een week van tevoren een last minute te boeken?
Want ik ben er nu achter gekomen dat een ticket voor november/december ong evenveel kost als een ticket voor maart/april.
Dus we dachten misschien boeken we gewoon een ticket last minute, ergens in ZO-Azie. (Thailand, Cambodja, Maleisie…) wat er bijv. in de aanbieding is…

Wat is jullie advies hierover? Van tevoren boeken of kan last minute in low season ook? (leek ons ook wel leuk)

En wie toevallig adners goedkope aanbiedingen/tickets weet, spread the word :smiley: (to us:P)

Hallo,

Als ik je goed begrijp wil je zo goedkoop mogelijk vliegen naar Bangkok vanuit Nederland. Dat is bijna niet te doen. Last Minute dat bestaat niet echt in vliegtuigland. Mijn advies zou zijn om te vliegen vanuit Dusseldorf of Frankfurt dat scheelt echt veel geld. Je kunt heel goedkoop met de trein vanuit Nederland naar die plaatsen toe.

gr van Moira

lastminutes bestaan niet echt inderdaad, alleen met veel geluk.
Het is eerder zo: hoe eerder je boekt hoe goedkoper.

Daarbij is goedkoop een relatief begrip.
je bent minimaal 600/700 euro kwijt vanuit ned.

Ja, dat dacht ik eigenlijk wel.

Heeft iemand ook toevallig van die tickets van Emirates gehoord? Die waren € 450,- retour een tijdelijek actie. Tot 13 november kun je boeken. En bepaalde tijden vertrekken enzo.
Maar ik denk wel eens bij zo’n actie dat het een lokkertje is. Volgens mij als ik nu zou bellen zouden al die vluchten vol zitten en is de goedkoopste prijs over de € 600,-.

Wat denken jullie daarvan?

Ik heb vorige maand via Emirates tickets geboekt naar Indonesie voor de maand maart, welke normaal zo’n 900 euro kosten. Ik was geloof ik 550 kwijt, incl alles. Dus ja, die tickets zijn er echt!

Echter, deze aanbieding loopt nu al andershalve maand ofzo en tegen zijn eind, en het zal me niks verbazen als de goedkope tickets inmiddels iets schaarser zijn geworden. Het is echter het proberen waard.

Maar waarom bellen? Je kan gewoon boeken via vliegwinkel of cheaptickets.

wij hebben ook bij emirates een ticket geboekt naar thailand voor 980 euro met 2 pers alles incl. deze tickets zijn er nog voor eind feb en maart maar of die er eind december nog zijn hangt er gewoon vanaf hoeveel mensen gaan boeken.

Als ik het uitstel komt er wel iets tussen waardoor ik niet ga. Ik spreek natuurlijk voor mezelf hier, maar voor mij werkt het het beste om een ticket te boeken… dan moet je wel… en dan heb je nog maanden om snel geld te vinden en te verdienen.
Alvast fijne reis

Hey DJansen,

Je zal inmiddels wellicht al geboekt hebben, maar je kan idd het beste van te voren boeken. Op dit moment zijn de tickets naar bangkok vanaf bijvoorbeeld Parijs of Frankfurt tussen de 450 a 550 per persoon. Best te doen dus!

De aanbiedingen gelden meestal in het laagseizoen als er relatief minder boekingen zijn en dus proberen ze in korte tijd en op bepaalde data de vliegtuigen vol te krijgen.

Wil je in december naar Azië dan is er maar een ding wat goed is en dat is vroeg boeken, in deze maand zitten de toestellen over het algemeen vol en last minute kan nog wel duurder uitvallen dan je had gedacht.

in maart/april kan het weer meevallen met de prijs en dan zou ik wachten. Ik denk dat je goed in december je vlucht kunt bestellen voor Maart/April.

Andere optie is om de goedkoopste te zoeken naar omringende landen zoals Maleisië en van daaruit met een goedkoop enkeltje van AirAsia naar Bkk.

Ik zou zeggen prijsvergelijken op internet met Amsterdam en Dusseldorf bijvoorbeeld en heb je een ticket incl. belastingen onder de 800 Euro dan mag je je handen dichtknijpen, uitzonderingen daar gelaten.

Frank

>>>