Van de zomer ga ik voor de 4e keer naar Thailand. Je zou dus denken dat ik wel weet hoe het er in Thailand aan toegaat. Voor een groot gedeelte is dat ook wel zo maar ik heb echter nog geen ervaring met het vooraf boeken in Nederland van binnenlandse vluchten. Tijdens mijn bezoeken aan Thailand boekte ik ter plaatse mijn binnenlandse vluchten zodat ik niet gebonden was aan vastgelegd ticket. Omdat ik van de zomer waarschijnlijk 4x gebruik zal maken van een binnenlandse vlucht vraag ik me af of het heel veel geld scheelt wanneer ik de vluchten nu boek. Meestal is het zo dat als je eerder boekt het een stuk goedkoper is. Ik vraag me alleen af hoeveel geld het kan schelen. Bij voorkeur boek ik niet vooraf zodat ik ergens kan blijven als ik het naar mijn zin heb. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
hoi, dat ligt er naar mijn ervaring maar net aan! Ik heb wat vluchten hier geboekt en wat vluchten daar. Als je flexibel bent hoefd het in prisj niet veel of zelfs niets te schelen.
Als je met Airasia gaat vliegen kun je die beter zo snel mogelijk van tevoren boeken omdat het dan veel goedkoper is. Ze werken ook met dat systeem hoe eerder boeken hoe goedkoper.
Verder heb ik geen ervaring met andere maatschapijen omdat ik altijd met Airasia vloog en mij altijd zeer goed is bevallen.
Ik zat ook met deze vraag.
Maar heb de prijs bekeken van de vluchten die ik in Feb09 wilde nemen.
Vervolgens de prijs als ik dezelfde vlucht ergens deze week boek. Scheelt in procenten inderdaad veel. Maar in euro’s valt het uiteindelijk wel mee. Ik heb besloten om toch gewoon daar te boeken. Misschien een paar tientjes duurder uit, maar wel flexibel.
ik geef overigens de voorkeur aan NokAir… Die kijken niet naar gewicht en de controles zijn veel minder streng. Niet dat ik wat te verbergen heb, maar irritant is het wel als maatschappijen in 1 land totaal verschillend beleid voeren.
Hoi ik heb met meerdere maatchapijen gevlogen in Thailand,en meestal boek ik ter plekke.
Het prijsverschil is echt niet groot,al moet ik erbij vertellen dat het bij airasia wel aan te raden is op tijd te boeken. Dit is zondermeer ook een fijne maatschappij om mee te vliegen.
Succes
controles de enige controle dit streng was bij Airasia is het gewicht als je 1 kilo te veel heb moet je betalen. Maar handbagage letten ze totaal niet op. Ik heb stop daarom meer in mijn handbagage zodat ik niet extra hoef te betalen. Ik heb zo’n 15 vluchten gemaakt het afgelopen jaar met Airasia.