Binnenlandse vluchten last minute boeken?

Ik wil wel een soort grove planning hebben van mijn reis in Thailand maar…ik wil me dan toch nergens aan vastleggen dmv nu al binnenlandse vluchten vooruit boeken. Ik kan toch wel gewoon in BKK denken van …morgen willen we naar Phuket of Krabi en dan een ticket boeken? Dit kan toch gewoon?

Als ik nu bv deze vluchten intik voor morgen dan kom ik op prijzen van THB 2100 tot 2500 pp en als ik ze intik voor februari dan kom ik op prijzen van THB 1600 - 1800 uit. Dus wel goedkoper maar niet mégagoedkoper dus zoals ik het volgens de boekingssites zie kan ik het voor “morgen” boeken maar ben ik zo rond de THB 1000 pp duurder uit?

Wat denken jullie?? Gewoon de vluchter ter plaatse boeken last minute ?

Dit is een makkelijke site om de goedkoopste vluchten van Air Asia binnen 15 dagen te kunnen zien.

http://airasiaplus.com/

Theo

air asia is een van de weinige maatschappijen die echt duurder kan worden voor vertrek. bij de meeste maatschappijen blijven de prijzen enigszins constant.

air asia kan inderdaad echt duurder worden maar dan nog blijven de prijzen goed betaalbaar zoals in je voorbeeld van 1600 naar 2100 bath is toch een prijsverhoging van z’n derde van de prijs maar dan alsnog geen erg duur ticket en daarvoor krijg je dus meer vrijheid terug het is waar je voor kiest maar binnenlandse vluchten boek ik eigenlijk nooit vooruit dit doe ik alleen rond kerst, oud en nieuw en thaise feestdagen

@ dirk: ik ken de prijsverhogingen van air asia in thailand zelf niet. ik ben echter ooit voor 10 euro van BKK naar Singapore gevlogen, terwijl de man naast me 150 euro voor dezelfde vlucht betaalde. sindsdien durf ik met air asia geen gokje meer te wagen en boek ik op tijd!

Jenny die €10 zal vast wel een aktie tarief zijn geweest en die zijn echt erg goedkoop maar de prijststijgingen in thailand heb ik nooit hoger mee gemaakt dan de helft van de prijs dus een ticket van 2000 bath wordt dan 3000

Onze ervaringen met Air Asia zijn boek zo vroeg mogelijk = de laagste prijs maar toch nog blijft het goedkoop " at last moment "!

Enige probleem van vroegboeken is dat Air Asia zijn vluchttijden nog al eens veranderd,dus als je een aansluitende vlucht moet halen probeer dan veel ruimte tussen de vluchten te plannen.

Kon door het vervroegen van vertrektijd mijn vlucht Kul-Chiangmai niet halen werd wel per mail geïnformeerd en na telefonisch contact kosteloos overgeboekt naar volgende dag maar leverde toch een niet geplande overnachting in Kul op.

Terug Krabi-Kul werd enige dagen voor de vlucht geïnformeerd dat vlucht een vertrektijd van 3 uur later had gekregen voor mij in dit geval geen probleem maar naast mij zat een jongen die daardoor wel zijn vlucht naar Bali miste.

Aan de andere kant had ik een aanbieding geboekt Kul_Chiangmai voor nog geen 40€ dus dat vergoed weer veel.

Theo