Ervaring met bus Chiang Mai-Bangkok?

We zijn van plan om naar Chiang Mai te gaan (1e klas trein) maar moeten natuurlijk ook weer terug;) nu hebben we nog geen flauw idee over hoe of wat. We zien t wel. Misschien vliegen (afhankelijk van de prijs) of anders met de bus naar Bangkok. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met deze bus trip? Hoe zijn die bussen en wat kosten ze? (ongeveer) kan er op internet weinig wijs uit worden, er word nogal wat tegengesproken. Wat ik wel weet dat het geen 2e klas bus moet zijn. Niet uit arrogantie maar gewoon vanwege de beperkte ruimte en de lange afstand. Mijn man is bijna 2 meter en die kan ik dat niet aan doen;) En moet zeggen, ik zelf houd ook wel van wat comfort, t is immers een lange zit.

Kun je zonder problemen ter plekke regelen. Niet bij de reisbureautjes, dan kom je in de (krappe) toeristenbussen terecht, maar op het busstation. Kijk naar een 24-zitter.

Ik neem nooit de bus CM-Bangkok dus ken de kosten niet, maar ik schat voor een 24-zitter ca 900 Baht.

24 zitters zijn prima vind ik veel gedaan tussen koh phangan en bkk niets mis mee.

En die ‘24’ dat staat bij de loketjes aangegeven? En dat zijn toch die stoelen die plat kunnen, heb wel een plaatje gezien op internet, zag er een beetje uit als business class in het vliegtuig;)

Steven, die 900 baht zou goed kunnen, het hoogste bedrag namelijk wat ik tegenkwam op internet was 800 baht. (maar er word ook gezegt, 300,400, 500, al lijkt me dat wel erg weinig…)

Bedankt alvast!

ja staat bij de loketjes aangegeven anders bij de loketten vragen.

300 baht kan wel maar dan heb je waarschijnlijk een bus met fan en houten banken die door de binnenlanden gaat en veel stopt,zo’n beetje overal als iemand dat aangeeft.

Je zou dus ook nog kunnen gaan vliegen www.airasia.com
Vliegtickets kosten op dit moment in juli en augustus wat data gecheckt zo’n 3000 bath one way voor 2 personen dit is inclusief bagage en alle tax. Dat is ongeveer 75 euro dus per persoon 37,50 euro. De bus zal zeker goedkoper zijn en de trein vast ook wel maar ik vind het nogal meevallen wat het kost.

Vliegen heeft onze voorkeur, maar wat ik al zei, dat ligt maar net aan de prijs. Ik heb geen credit card. Dus vooraf boeken is geen optie. Kan wel via via maar dan betaal je de hoofdprijs. (€56,- pp incl maar zonder bagage) Op zich nog geen ramp, t is nou eenmaal een flinke afstand, dus eigenlijk kan je nog weinig zeggen over de prijs. Maar toch, vind t een beetje zonde. We betalen vanuit NL €40,- extra service kosten pp. T ticket zelf is maar €16,-!!! Ons idee is om te kijken wat het kost als we rechtstreeks boeken bij Airasia bij aankomst in Bangkok of bij een Airasia bureau. Valt de prijs mee dan gaan we vliegen, zo niet dan pakken we de bus.

Hallo,

Airasia werkt hoe eerder je boekt hoe goedkoper het is. Dus je zult zeker meer gaan betalen als je het regelt als je in Bangkok bent.

let bij airasia bij het boeken wel op want standaard staan er verzekeringen aangevinkt ed waar je xtra voor betaald je betaald ook voor je koffers bedrag afhankelijk van gewicht. als je dat online opgeeft is het goedkoper.

Jullie hebben beiden helemaal gelijk! Maar zoals ik al aangaf, ik beschik niet over een creditcard! Bij Airasia zelf boeken word dus lastig.

Baco, wij zijn evt niet van plan om op de dag van de vlucht zelf te boeken. Maar ongeveer een dikke week eerder via het vliegveld of een kantoor van Airasia. Hoe zit het dan met de bagage, kun je het dan wel goedkoop bijboeken? Of betaal je de jackpot en betaal je dan net zoveel als dat je overgewicht zou hebben?

als je van tevoren via een kantoor van airasia boekt krijg je ook korting het gaat er gewoon om dat je van tevoren moet aangeven hoeveel kilo je hebt. Als je aankomt en je checkt in en gaat dan pas de kilo’s doorgeven dan ga je de hoofdprijs betalen. Dit is een manier om geld te verdienen het is namelijk een low budget maatschappij. Ik heb zo’n 20 vluchten met ze gemaakt vind ze echt geweldig.

Zie, dat hoopte ik al. We zullen ongeveer 10 dagen van te voren kijken of er nog een vlucht beschikbaar is en wat het kost en ideaal dat dan je dan ook je bagage erbij kunt doen. Want dat tikt idd behoorlijk aan als je dat pas bij inchecken moet doen. T is zoiezo de standaard 20 kg, meer mogen we tenslotte ook niet meenemen vanuit en naar NL.

Nee bij Airasia beginnen ze met 15 kilo je kunt 15,20,25 en 30 kilo bijkopen per persoon.
Dus mocht het zijn dat je bagage maar 15 kilo is zou ik die gewoon nemen.

gr van Moira

Voor je gaat vliegen kijk dan ook eens naar de prijs van Bangkok Airways, boekte in maart 1 dag voor de vlucht en kwam toen op de zelfde prijs als Air Asia.
Zij hebben een eigen kantoor vlak bij de avondmarkt op het terrein van een groot hotel.

Theo

Weet je wat het makkelijkst is gewoon naar het vliegveld gaan daar zitten alle kantoren van alle vliegtuigmaatschappijen en dan kun je gewoon rondshoppen dus gewoon boeken bij de goedkoopste.

Die is geen 15 kglol2

En met standaard bedoelde ik vanuit NL. Ik weet dat Airasia lager zit qua kilo´s standaard. Dus meer dan 20 kg zal ik bij Airasia niet nemen.

Ja ik koop ook altijd 20 kilo zit meestal op 18 kilo ik ben nog al een kleding gek ben al 3 jaar onderweg en nog steeds kom ik niet onder de 18 kilo. Mijn man zeg altijd al haar make up die ze bij haar heeft. Ik heb wel 3 stuks make up bij me. Maar goed mannen zijn anders dan vrouwen met bagage.

Mannen hebben genoeg aan een stel onderbroekenlol2 Althans de mijne wel, die is daar zoooo makkelijk in! Koopt in Thailand nieuwe schoenen en gooit zijn oude weg dat soort dingen;)
Helaas weegt mijn tas al 5 kg, dus eronder dat red ik echt niet! En dan neem ik nog niet eens shampoo en dat soort spul mee. Die grote flessen koop ik altijd terplekke.

Ja vrouwen en bagage is een vak apart maar goed mijn man zit meestal op 12 a 15 kilo en dan vind ie het nog teveel. Wij nemen eigenlijk toch altijd beide 20 kilo dat ik soms net iets meer kan meenemen.

Ghe, en alles wat bij mij niet past gaat bij hem in! lol2