Bus / Vliegtuig in Thailand

Volgende week woensdag vertrek ik voor 4 weken richting noord-Thailand. Ik zit met een paar kleine vragen over het vervoer ter plaatse en misschien dat iemand mij daar een antwoord op kan geven.

• Als ik bijvoorbeeld van Bangkok naar Chiang Mai wil gaan met de bus, waar kan ik dan een overzicht vinden van de bustijden en vanaf welke locatie deze vertrekken? (Het liefst de locatie van de VIP bussen)

• Als ik bijvoorbeeld met het vliegtuig van Bangkok naar Hanoi zou willen gaan in Vietnam, heeft iemand van jullie ervaring mee met het online boeken hiervan in Thailand zelf? Kan je daar gewoon via internet dat boeken en de volgende dag vliegen bijvoorbeeld? Welke sites kunnen jullie hiervoor adviseren?

Bedankt voor jullie reacties!

Groetjes
Stijn

Goedkope regionale vluchten waaronder Bangkok-Hanoi kan je boeken via www.airasia.com
Betaling online kan met creditcard.

Ook zijn er veel reisbureautjes die AirAsia kunnen boeken, al zal je dan wellicht een kleine toeslag betalen.

Daarnaast kan je ook proberen een ticket op de luchthaven te boeken, maar misschien dat je dan duurder uit bent.

Info m.b.t. VIP-bussen heb ik ff niet zo snel. Het is natuurlijk wel een behoorlijk stuk rijden met de bus, dus je zou ook kunnen kijken voor een goedkoop vliegticket via het al eerder genoemde AirAsia of NokAir (www.nokair.com).

Bedankt voor je reactie! Vluchten zijn er inderdaad al vanaf 35 euro inclussief alles.

Nu zit ik te denken om misschien Bangkok aan het begin te skippen en direct door te vliegen naar Chiang Mai met een goedkope airline en Bangkok op het laatst van mijn reis pas te doen.

Nu kom ik om half 5 's ochtends aan met EVA air. Als ik een vlucht doe van 11 uur 's ochtends lijkt mij dat wel haalbaar. Ik denk dat dat genoeg speling is. Heeft iemand ervaring met het direct doorvliegen naar bijvoorbeeld Chiang Mai bij aankomst in Bangkok?

Normalerwijs gesproken, zijn de douaneformaliteiten, alsmede het ophalen van je bagage met een uur bekeken. Dan zou je om 05:30 uur gereed kunnen zijn om je te melden bij de counter van AirAsia voor de vlucht van 06:45 uur naar Chiang Mai. De counter sluit echter (stipt) om 06:00 uur voor die vlucht. Mocht er nou iets fout gaan dan red je dat dus net niet. In principe doe je er dus goed aan om de vlucht van 10:45 te pakken. Mocht de hele afhandeling nou vlotjes verlopen, dan kan je proberen om met je e-ticket voor de vlucht van 10:45 uur om te laten boeken voor de eerdere vlucht. “Nee heb je en ja kan je krijgen”.
Ik zeg dit alleen maar, omdat je anders iets moet vinden om de tussenliggende 5 uur te vermaken met …???

Succes,
Joe

Dank je Joe,

Weet jij toevallig iets waar ik businformatie kan vinden voor Thailand? Ik denk namelijk dat ik met de bus van Chang Mai naar Laos wil gaan. Is dat ter plekke anders goed uit te zoeken?

Groetjes
Stijn

Dat weet ik helaas niet Stijn, maar heb het volgende voor je gevonden op internet:
“…via Chiang Mai naar Chiang Khong om daar vervolgens de grens met Laos over te steken. Van Chiang Mai kun je met de bus naar Chiang Rai reizen. Deze busrit met een lokale bus duurt ongeveer 4 uur. In Chiang Rai kun je overstappen op een bus naar Chiang Khong. Beide bussen rijden ieder uur. Een busticket koop je gewoon op het busstation.”

Laat je dus op het Chiang Mai busstation afzetten en de rest wijst zich vanzelf.

Groet en succes,
Joe

Hee Stijn,

Joe ziet het goed, zo moet je het aanpakken.
Info uit de Rough Guide
Chiang Mai- Chiang Rai 37 bussen per dag (3-6 uur)
Chiang Rai- Chiang Khong elke 45 minuten (2 uur)