Tickets

Begin november wil ik naar Thailand. Ik wil het liefst direct doorvliegen naar Chiang Mai. Daarna naar Laos en vervolgens Cambodja. Ik wil dit het liefst boeken via internet zonder tussenpersoon. Nu dacht ik dat ik eerst maar een ticket moet kopen naar Bangkok en dan vervolgens op het vliegveld daar een ticket kopen naar Chiang Mai. Heb je een aanvullende of een andere tip? Ik hoor het heel graag.

je zou alvast via bijvoorbeeld air asia een ticket van bangkok naar chiang mai kunnen kopen bij air asia (en vele andere maatschappijen) is het hoe vroeger je boekt hoe goedkoper het is
http://booking.airasia.com/Search.aspx

Als je nu toch al weet dat je direct wilt doorvliegen naar Chiang Mai, kan je alvast een ticket met Air Asia boeken zoals Dirk al aangeeft.
Houd wel rekening met voldoende overstaptijd, je moet door de douane heen en je koffer wordt ook niet doorgelabeld naar de eindbestemming Chiang Mai.

En vergeet ook niet dat als je vanuit Laos of Cambodja over land weer naar Thailand reist, je maar 15 dagen visumvrij verblijf krijgt !

Indien je met China Airlines naar BKK vliegt, dan weet ik dat ze doorlabelen als je met Thai Air naar Chiang Mai doorvliegt. Enkele jaren geleden vloog ik met Austrian Airlines naar BKK en met Bankok Air door naar Koh Samui; ook die route wordt doorgelabeled. Het kan dus wel, maar eigenlijk alleen maar met de niet-Lowbudget Airlines.
Het is wel lekker als ze doorlabelen, want dan hoef je niet in die lange rij te staan op Bangkok want je blijft in Transit. Stempeltje krijg je dan in Chiang Mai in je paspoort.

Groet,
Joe

Dat kan dan toch alleen maar als je in BKK overstapt op een andere Internationale vlucht? Je bent dan wel beperkt in je keuze. Wil je met een binnenlandse vlucht doorvliegen, dan moet je toch eerst in BKK je bagage (en jezelf) inklaren alvorens je kunt instappen. Een binnenlandse vlucht komt immers bij aankomst in CM helemaal niet langs de douane.

:chin:Je kan natuurlijk ook eerst door vliegen naar Cambodja en dan naar Laos en dan Thailand :thailand::cambodia:

Mijn laatste vlucht van Amsterdam Bangkok met EVA Air labelden ze ook de bagage door naar de binnenlandse vlucht van Bangkok Airways naar Koh Samui. Had maar een uur overstaptijd. Maar alles ging uitermate soepel en we konden zo doorlopen om de tickets af te halen en naar de gate te gaan. In Bangkok gingen we door de douane.

Ik heb inderdaad erover nagedacht om dan eerst naar Cambodja te gaan.
Ik wil terug via Bangkok. 2 keer een enkele ticket is dan wel heel erg prijzig.

In BKK door de douane met of zonder koffers?
Waar ging je dan met de bagage langs de douane? In Ko Samui? Of helemaal nergens?