Internationale vluchten Thailand

Hallo,
Ik en mijn vriend vertrekken a.s. 29 januari voor 3 weken naar Thailand.
We vliegen naar Bangkok, waarna we in Ang thong bij een kennis zullen verblijven… We gaan ook nog van 11 februari tot 17 februari naar Vietnam, om het Chinese nieuwjaar te vieren met familie. Omdat we graag een paar dagen naar een bounty eiland willen (Bijv. Koh Phi Phi) hebben we besloten om 11 februari vanaf Phuket te vliegen, zodat we de dagen daarvoor nog in de buurt van Phuket naar zo’n eiland kunnen… Daarnaast willen we ook nog heel graag naar Chiang Mai in het noorden. Omdat het allemaal vrij kort is, en we zo veel willen zien (we moeten nog bekijken of het allemaal gaat lukken) willen we liever vliegen dan met de trein of bus, omdat dit zoveel kostbare tijd in beslag neemt… Daarnaast kan mijn vriend absoluut niet slapen als we aan het reizen zijn, niet per bus, niet per trein en ook niet per vliegtuig. Om dus niet te gaar te worden kiezen we liever voor een korte vlucht en iets meer geld kwijt.

Echter, omdat we nog alles moeten plannen (wat we willen doen als we eenmaal in thailand zijn, misschien heeft onze kennis ook nog wat leuke tips) zijn we van plan om pas in thailand de binnenlandse vluchten te boeken.

Heeft iemand daar ervaring mee, en zo ja is het veel duurder dan wanneer je het van te voren boekt op internet? Ik heb bij AirAsia.com de reis naar Vietnam wel van te voren geboekt, omdat ik zeker wilde zijn van een vlucht, omdat het in die periode meestal wel druk is met reizigers die terug gaan naar hun familie.

:zon02:

als je met air asia van uit vietnam naar chang mai wil vliegen zal je volgens mij via bankok moeten van chiang mai wel rechtreekse vluchten naar phuket
je kan in thailand nog prima boeken maar of alle data dan nog vrij zijn is natuurlijk geen garantie op te geven vooraf boeken is wel goedkoper maar zal in dit geval slecht een paar tientjes per persoon opleveren dus ja voor het geld hoef je het niet te doen maar aangezien je niet al te veel tijd hebt is het mischien wel aan te raden

groet dirk :chin:

We vliegen niet vanaf Vietnam naar Chiang Mai, ik zal het nog even iets duidelijker neerzetten :wereld:

29Januari vliegen we van Amsterdam naar Bangkok

11Februari vliegen we vanaf Phuket naar Saigon
17Februari vliegen we vanaf Saigon terug naar Bangkok
19Februari vliegen we vanaf Bangkok terug naar Amsterdam

In de tussentijd (dus in een kleine 2 weken) willen we graag nog vanaf
Bangkok naar Chiang Mai, om uiteindelijk naar Phuket te gaan.
Vanuit Phuket naar bijv. Koh Phi Phi een paar dagen, en dan vliegen
vanaf Phuket naar Saigon. Ik denk dat het makkelijkste is als we dan
vanaf Bangkok naar Chiang Mai vliegen, en vanaf Chiang Mai direct door
naar Phuket, als je zegt dat er rechtstreekse vluchten zijn…

Zo duur is het toch niet inderdaad, dus we kijken daar in Thailand wel even… Misschien een reisbureau binnenlopen? Of is het beter gewoon via internet te boeken?

boeken via internet is wel vaak goedkoper en als dat niet lukt (slechte verbinding bijvoorbeeld) kan je altijd nog naar een reisburo’tje daar gaan
als je twee weken hebt kan je ook van bangkok naar chiangmai gaan met enkele tussen stops bijvoorbeeld katchanaburi (brug over de rivier kwai, dag tochtje naar de prachtige erawan watervallen) ayuthaya (oude hoofdstad met vele tempel ruines) sukothai (net zo iets als ayuthaya maar dan kleiner) en dan naar phuket vliegen om daar een weekje te verblijven of in de buurt zoals bijvoorbeeld kho phi phi wat je graag wilt

Dank je Dirk!

Ik zal het met mijn vriend overleggen, onderweg wat mooie plekjes bezoeken is natuurlijk nooit mis! Schijnt zo’n mooi land te zijn… Wordt onze eerste keer daar!

kijk dan maar uit want thailand werkt erg verslavend haha

Edit!!

Heb het hier niet over internationale vluchten maar over binnenlandse vluchten!
Zie mijn fout nu pas staan