Begin december start mijn 6 weekse reis door Thailand, Vietnam en Cambodja. Vanuit het noorden van Thailand wil ik naar Vietnam vliegen (Ho Chi Min). Ik weet dat binnenlandse vluchten erg goedkoop zijn en je ter plekke kunt boeken. Echter, ik vlieg naar Vietnam en las ergens dat dat juist erg in de kosten kan lopen als ik die vlucht ter plekke boek.
Mijn vraag: is het goedkoper als ik deze extra vlucht nu al boek of kan ik de vlucht toch gewoon ter plekke boeken?
Weet niet welke maatschappij rechtstreeks vliegt maar volgens mij gaan ze allemaal via Bangkok. Zou zeker van tevoren boeken omdat je in dit geval 2 vluchten nodig hebt! Qua plek op de vlucht zou ik dit zeker van tevoren doen. Als je BV de middagvlucht vanuit Chiang Mai neemt van 12.10 doe je er ongeveer 5.20 uur over om in Ho Chi Minhstad te geraken. Kosten met Air Asia ongeveer 94 euro excl kosten van tas ect! Echter kunnen de prijzen bij dit soort maatschappijen natuurlijk fluctueren!
Ik heb even voor je gegoogled.Ik heb bij verschillende luchtvaartmaatschappijen, zoals Air Asia, Bangkok air en Vietnam air gekeken. Er is er echter niet een die rechtstreeks van Chiang Mai naar Ho Chi Minh City vliegt. Alle maatschappijen vliegen wel op Bangkok en vervolgens met een overstap naar Saigon. Mijn ervaring is dat vliegen vanaf en naar Bangkok het voordeligst is via Air Asia. Zij hebben wekelijks aanbiedingen. Als ik jou was zou ik niet te lang wachten met boeken om te voorkomen dat je geen plaats meer hebt.
Ik heb afgelopen jaar van Hanoi naar Bangkok 100 euro betaald en heb toen elke dag bekeken wat het goedkoopst was via skyscanner.nl. Dat was dus in de week dat ik ook echt vloog ipv vooraf.