Reizen naar Vietnam/Cambodja/Maleisie

wij willen deze zomer met 7 pers. naar deze regio en barsten van de vragen, zoals:

• welke airline pakken en waarvandaan (wat is voordelig?)
  • hoe (airline, trein of anders) reizen in de landen en tussen de landen onderling
  • logische volgorde

alvast grote dank voor wat bruikbare tips.
Adri

Ha Adri

Het goedkoopste is om naar bangkok te vliegen maar het zou mischien beter zijn om naar Kuala Lumpur te vliegen. Dat is namenlijk de thuis haven van air asia en vandaar uit kun je voor een paar toientjes heel zo azie bereizen.
Wij vliegen namenlijk binnenkort naar KL en vandaar door naar Saigon. de vliegreis er naar toe was maar 20 euro pp
Het is snel en veilig en volgens mij de beste manier om bus of treinreizen van tig uur te voorkomen.

mvg danny

Als je van Cambodja naar Vietnam gaat, of andersom, is het misschien wel leuk om via boottochten over de Mekong de grens te passeren. Dit kun je regelen bij de touroperators in Saigon. In Cambodja weet ik niet waar je dit kunt regelen, maar misschien dat iemand anders het weet.

Veel succes/ plezier met het voorbereiden van de reis. Klinkt leuk!

Groetjes,

Anne-Jitske

In vietnam kan je goed per trein reizen, maar ook ter plekke een vlucht boeken in een van de vele reisbureautjes daar kan heel erg goed koop zijn. Van Vietnam naar Cambodja (of andersom) kan via de Mekong, ook dit kan je overal ter plaatse boeken, maar kan ook per bus. Dit is een goeie bus (met water en toilet aan boord) en kost ong. 9 euro per persoon, voor 6 uur in de bus. Dit is heel goed te doen.
Binnen Cambodja gaan er ook deze zelfde bussen naar alle grotere en bekende plaatsen.
Ik zou het meeste daar gewoon boeken omdat het vaak erg in prijs scheelt en je hebt natuurlijk meer vrijheid.
Veel plezier alvast en goeie reis!

Wanda

Danny,
vlieg je dan vanaf Schiphol of via een andere luchthaven (bv. Dusseldorf is stuk goedkoper dan Schiphol om naar Bangkok te vliegen)

ha Adri
Wij zijn ook wel eens vanaf Dusseldorf op bangkok gevlogen met air berlin
Is echt een prima maatschappij en zou er zo weer mee gaan. De vertrekhal in dusseldorf waar air berlin vertrekt is wel wat klein maar er is een restaurant en wat kleine winkeltjes.
Als je in het oosten of zuiden woont is het mischien zelfs makkelijker om via dusseldorf te vliegen

je reageert snel, top!
waarvandaan vlieg je relatief goedkoop op Kuala Lumpur?

tja wij hadden een aanbieding van singapore airlines maar dat hebben we al maanden geleden geboekt.
Naar die verre bestemmingen geld eigenlijk wel dat hoe vroeger je boekt hoe goedkoper het is
Maar vanaf bangkok heb je volgens mij ook vluchten op saigon
moet je maar even kijken op www.airasia.com