Volgend najaar vertrekken we naar Vietnam / Cambodja en Laos.
Nu heb ik gelezen dat je het beste kunt aanvliegen op Bangkok.
Kan iemand mij helpen met de volgende stap, wat is de beste vervoer naar Vietnam?
Moet ik dan een vlucht nemen of is een trein / bus reis ook goed te doen?
Wie kan mij hiermee helpen?
Airasia vliegt ook van Bangkok naar Vietnam en dan zou je over de grond of met wat vluchten weer terug kunnen reizen naar Thailand. Dus van Hanoi naar beneden reizen naar Ho Chi Minh dan oversteken met de boot naar Cambodja en dan naar Laos en dan eindigen weer in Thailand.
ik weet niet hoeveel tijd jullie hebben.
maar wij zijn van thailand, cambodja naar vietnam gegaan (zuid naar noord) en toen bij dien bien phu laos in laos van noord naar zuid en dan thailand weer in. we hebben alles over land gereisd.
Thailand willen we niet doen. We vliegen alleen aan op Bangkok en gaan van daaruit richting naar Vietnam / Cambodja of Laos.
Omdat ik eingelijk heel veel negatieve reacties hebt gelezen over Vietnam, wil ik daar dan niet al te lang verblijven, maar wat langer in Laos en Cambodja. Maar dat is dan wel afhankelijk van hoe anderen daarover denken en wat daar dan de reacties van zijn.
We hebben nog niets gepland, dus alles staat nog open.
Maar je moet ook denken aan afstand dan zou je heel veel moeten vliegen. Vietnam is een erg groot land en dat geld voor Cambodja en Laos ook. Een busreis van 6 uur is hier niets dus dan zou je heel veel moeten vliegen. Het vliegsysteem in Vietnam, Laos en Cambodja is met interne vluchten nog niet super ontwikkeld en daarnaast best wel duur.
Wij hebben totaal voor Vietnam, Laos en Cambodja zo’n 4 en een halve maand gebruikt om zoveel mogelijk te zien.
Ohja wij betaalde voor een vlucht Hanoi naar Luang Prabang voor 2 personen enkele reis 160 US dollar was dus ongeveer 135 euro is. Dus dat is een hoop geld voor Azie. Airasia vliegt nog niet echt veel in dit gebied.
Hou er dus wel rekening mee dat je het meeste geld dan kwijt zult zijn aan vliegen.
Meeste mensen doen in 3 weken 1 land wat gewoon goed te doen is om het land voor een groot deel te hebben gezien.
ik ben het moira eens.
als je voor vietnam gaat kun je het beste van bkk naar vietnam vliegen en dan 3 weken daar rondreizen.
zoals je dus al vaker hebt gehoord zou ik ook niet zo snel weer naar vietnam gaan, en als je er maar even wilt blijven word het wel duur, je moet wel een vlucht er naartoe nemen en terug en je moet je visum kopen.
ik zou je eerder laos **of **cambodja aanraden.
maar als je cambodja en laos wilt doen , zou je bv vanaf bkk naar siem reap kunnen gaan daar 3 dagen blijven en dan laos in dan heb je daar nog 2 weken en dan terug naar bkk om naar huis te vliegen.
Laos EN Cambodja in 3 wkn vind ik ook veel te snel. Je moet dan echt hoogtepunten kiezen, bv Angkor Wat en noord Laos. En dan zoveel mogelijk het vliegtuig nemen om van A naar B te komen, wat best jammer is omdat je dan de mooie landschappen mist (en het kost alles bij elkaar opgeteld best veel.)
ik vond de mensen niet zo vreiendelijk. die hebben echt zo iets van iemand komt 1 keer dus daar maken we gebruik van.
in de andere aziatische landen zijn ze vriendelijker, vind ik.
voor alle toeristische plaatsen zou ik zeggen. en vooral in het noorden.
chau doc, dalat en danang vonden wij wel erg leuk. en hoi an viel ook wel mee.