Hoe verder vanaf Vientiane?

Hoi allemaal,

Op 10 januari vertrek ik richting Azië maar ik ben nog niet helemaal zeker van welke route ik zal reizen. De landen die ik ga aandoen zijn Thailand, Laos, Cambodia en Vietnam en dat verspreidt over 3 maanden.

Momenteel heb ik:

Bangkok (daguitstapjes naar Kanchanaburi & Chantanaburi)
Ayutthaya
Phitsanulok
Sukhotai
Chiang Mai
Chiang Khong
Houay Xai
Louang Prabang
Vientiane

Nu twijfel ik tussen de volgende opties:

1. Vliegen naar Hanoi
  2. Bus naar Hanoi (horror verhalen over gehoord)
  3. Verder naar het zuiden trekken door Laos naar Pakxe, Cambodia vervolgens naar Bkk vliegen naar Hanoi
  4. ?

Heeft iemand enig idee wat de logische volgende stap zal zijn?

Alvast bedankt!

Gr. Sami

Vliegen naar Hanoi dan betaal je daar ook goed voor dit omdat alleen Lao Airlines vanaf Vientieane vliegt. De bus naar Hanoi dan ben je gemiddeld tussen de 24 a 36 uur onderweg.
Ik denk kwa prijs dat van Bangkok naar Hanoi wel goedkoper is omdat dit met Airasia kan.
Maar dan moet je dus wel weer terug reizen.

Wat je ook zou kunnen doen is dat je over de grond naar in Cambodja reizen en daar een visum aanvragen wat ongeveer 30 minuten duurt. Dan kun je doorreizen naar Kampot en dan naar Kep.
Vanaf kep kun je een tuktuk nemen die je naar de grens kan brengen van Vietnam en dan naar Ho Chi Minh te gaan.
Of je kunt met de boot van Phom Phenh naar Chau Doc reizen is ook Vietnam.
Je zou dan van Ho Chi minh naar boven kunnen reizen of naar Hanoi vliegen.

gr van Moira

Hai Moira!

Dank je wel voor je reactie. Vliegen naar Hanoi is idd erg duur, en daarom wil ik dit ook liever voorkomen.

Het lijkt mij inderdaad ook het beste om over grond te reizen richting Cambodia om alles daar te verkennen en dan in het zuiden de grens over te gaan richting Vietnam.

De optie om met de boot te gaan lijkt me ook erg leuk. Kun je dan het beste in Phnum Phenh een visum aanvragen voor Vietnam? En weet je ook of dit lang duurt? Want ik lees namelijk veel tegenstrijdige informatie als het gaat over Vietnam en Visa’s.

Graag hoor ik van je!
Gr Sami

Ik weet niet hoe het zit met een visum aanvragen in Phom Phenh dit omdat ik het zelf in Sihanoukville heb aangevraagd.
Ik heb daar een 60 dagen visum gekregen voor 60 Us dollar waar ik ook om gevraagd heb.

gr van Moira

wij hebben in phnom phen een visum aangevraagd bij capitol gh , hier moet je ´s middags voor 18 uur je paspoort inleveren en dan krijg je hem de volgende middag terug. je kunt ook zelf naar de ambassade gaan maar dan duurd het 2 of 3 werkdagen.

bij capitol kun je ook meteen de bus naar hcmc regelen of de bus-boot naar chau doc.