Hanoi - Laos - Hanoi

Hallo mensen,
Van half juni tot 1 juli '09 (2,5 week) heb ik de tijd om vanuit Hanoi door Laos te reizen om vervolgens weer na 2,5 weer terug te gaan naar Hanoi om daar mijn vliegtuig naar Bangkok te pakken.
Dit is niet echt ideaal daarom; heeft er iemand tips op welke manier ik het beste (ook welke grensovergangen) deze 2,5 week kan indelen?
Ik wil in ieder geval naar Luang Prabang en de Gibbon Experience lijkt mij wel heel cool door de verhalen die ik erover gelezen heb. Alvast bedankt!
p.s Ik denk dat ik mijn visum aanvraag in Hanoi, of is bij de grens handiger?

je moet de gibbon exp wel reserveren zit soms al maanden van te voor vol.
kun je die vlucht van hanoi naar bkk niet afzeggen en zelf naar bkk gaan ? dan kun je uit vientianne naar bkk.
dan zou je hanoi naar dien bien phu kunnen doen daar de grens over en dan naar het noorden dan weer naar luang prabang.
dit kost wel veel tijd hoor. dus laat even weten of je van die vlucht af kunt. kan dat niet dan zal ik eens voor je gaan kijken naar bus aansluitingen enz.

in laos word er vooral 's morgens met de bus gereden. dus je bent veel tijd nodig om van de ene naar andere plaats te komen. want je kunt meestal niet meer verder naar de volgende plaats omdat de bus die dag niet meer gaat.

Hoi Karin,
Bedankt voor je reactie.
Ik heb mijn retourtje Hanoi - Bangkok al maanden geleden vastgelegd via Air Asia dus lijkt me niet dat ik dat kan afzeggen; Air Asia vliegt sowieso niet vanuit Vientianne naar Bangkok dus omboeken ofzo heeft geen zin.
Ik had trouwens gehoord dat de grensovergang dien bien phu geen aanrader is doordat die route ook vanuit Hanoi moeilijk begaanbaar zou zijn…

die route is goed te doen hoor. verder naar het zuiden zit een moeilijke route.

ik zou toch die vlucht niet nemen ,gewoon annuleren en dan met de bus of trein naar bkk gaan. anders moet je ook nog een tweede visum voor vietnam halen en dat alleen om terug te vliegen naar bkk.

en het kost je nog heel veel tijd ook om weer terug naar hanoi te gaan.

Mijn vlucht heen van Bangkok naar Hanoi heb ik sowieso nodig omdat ik op en bepaald tijdstip (27 april) in Hanoi moet zijn. Ik moet op 1 juli in Bangkok zijn omdat ik daar een vriendin op het vliegveld moet halen. Hoe is die verbinding Vientiane - Bangkok per trein? In de lonely planet kan ik niets vinden over een treinverbinding, wel vliegverbinding.
Dit is mijn eerste reis en ik reis ook alleen dus ik wil er wel zeker van zijn dat ik dus op 1 juli in Bangkok op het vliegveld sta; daarom heb ik ook die vlucht Hanoi - Bangkok geboekt, volgens mij moet ik sowieso die reis Hanoi - Bangkok betalen, want ik heb niet extra betaald ofzo dat ik het kan annuleren.

dat begrijp ik ik denk ook dat je hem moet betalen, maar als je weer een 2 de visum voor vietnam moet kopen ben je ook weer 35$ kwijt (of meer ik weet de prijs in vientianne niet).
van vientianne kun je met de bus naar nong khai (17000 kip)(thailland )hier gaan heel vaak bussen naartoe en vanaf hier gaan er bussen en treinen naar bkk.(750 baht 2de klas sleeper)

voor de treintijden :
http://www.railway.co.th/English/Time_HTML.asp en dan de noordoostlijn.
er gaan ook een paar bussen vanaf nong khai rechtstreeks naar het vliegveld. ik dacht 2 keer per dag. ( 9 uur rijden)

A direct bus from Hanoi will take at least 20 hours (despite what the travel agents might say) and should cost about US$15-20. : vientianne - hanoi.

mss kun je desnoods je vlucht nog omboeken, ik zie dat dat bij airasia altijd kan. en wil je mss nog ergens anders naartoe vanuit bkk. mocht dat niet kunnen zou ik hem dus echt gewoon laten vervallen en dat hoeft nu nog niet ,je neemt de heenvlucht wel dus dat is geen probleem.

maar mss denkt iemand anders hier anders over of heeft een ander idee voor jou, wat te doen.

simone- nijmegen : wat ga je nou doen ? ben je er al uitgekomen ?

zit er niemand meer op dit forum die een mening over deze route van simone heeft ? ook als je zelf nog niet in deze plaatsen bent geweest maar van plan bent om te gaan of je denkt iets over deze route reageer dan even. het is hier zo stil !:slapen:

Hoi Karin en andere lezers,

Om eerlijk te zijn kom ik er niet uit en weet ik niet goed wat ik moet doen:frown:. Jij geeft aan om vanuit vientianne per bus en trein naar Bangkok te gaan, maar die plaats die je aangeeft (nong khai) kan ik in dat treinschema eigenlijk niet vinden.
Mijn vlucht omboeken: dan zou ik vanuit Vientianne naar Bangkok willen maar dat kan niet met Airasia; het dichtsbijzijnde vliegveld is dan denk ik Chiang Mai? Weet iemand hoe dat werkt omboeken? Moet ik daarvoor een verzoekje sturen per e-mail?
Ik zit aan een aantal randvoorwaarden vast (vertrek vanuit Hanoi, 1 juli moet ik in Bangkok zijn op het vliegveld om iemand op te halen, slechts beperkt de tijd ca. 2,5 week etc.) wat het lastig maakt, alle suggesties zijn welkom!! Ik ben geen ervaren reiziger dus het moet ook niet te ingewikkeld zijn en redelijk veilig aangezien ik ook alleen reis…

Groetjes, Simone

vanuit Vientianne kun je niet naar Chiang Mai vliegen dan moet je via bkk.

ik zou echt en dat is veilig met de bus naar bkk gaan. of met de rechtstreekse bus van Nong Khai naar bkk airport.

de trein kun je in die link vinden
http://www.railway.co.th/English/Time_HTML.asp en dan voor de noord-oost lijn kiezen dan is het de eerste plaats en dan naar bkk.
18.20 uur - 6.25 uur
19.15 uur - 8.00 uur
06.00 uur - 17.10 uur.

Nong Khai is een toeristische plaats je zult hier meer backpackers tegen komen die naar bkk gaan. je bent nooit alleen in thailand, je komt heel veel mensen tegen waar je weer een stukje mee reist.

maar waarom laat die vlucht niet gewoon schieten , je bent altijd goedkoper uit dan weer een visum voor vietnam te kopen. en het is weer een heel eind terug naar hanoi.

je kunt als je in hanoi bent altijd nog bij een reisbureautje gaan vragen of je de vlucht kunt veranderen naar bv bkk- chiang mai
of bkk- … waar je dan ook maar naartoe wilt. en anders zou ik het gewoon laten en gewoon niet mee gaan. maar het wordt echt veel duurder om de vlucht wel te nemen dan om hem niet te nemen(ook al krijg je niets terug of kun je hem niet omboeken).

How can I make a flight change?
Answer :
There are 3 ways to change your flight:

a) ‘Check & Change’ function on our homepage. Please click here.
b) Contact our call centre
c) Walk in to our nearest sales office/airport sales counters

Economy Promotional FareName ChangeNot Permitted Flight ChangePermitted (with payment of fee and fare difference and within defined deadline)

dit staat op de airasia site, ik weet alleen niet of je je hele vlucht mag omboeken of alleen vanaf dezelfde vertrek plaats mag vertrekken.
ik zou ze gewoon even een mailtje sturen als ik jou was.

Hoi Karin,
Je hebt inderdaad gelijk dat het veel extra tijd kost om die vlucht vanuit Hanoi te pakken. Ik heb het gevoel dat ik door te gaan bussen/treinen minder controle heb dat ik ook daadwerkelijk op 1 juli op dat vliegveld in Bangkok sta maar je hebt me zowat toch wel overtuigd niet weer terug naar Hanoi te gaan ;). Overigens over het visum; ik zou een multy-entryvisum kunnen aanschaffen maar is wel duurder. Bedankt voor je link met airasia, voor zover ik kan zien kun je je vlucht alleen omboeken naar een andere datum of tijdstip…

Maar ik kan dus gemakkelijk vanuit Vientianne naar Nong Khai met de bus geef jij aan en dan kan ik vanuit daar met de bus of trein naar Bangkok. Enkele bussen gaan vanuit daar dus rechtstreeks naar Bangkok, weet jij of de trein ook tot het vliegveld rijdt of is het eindpunt ergens anders in Bangkok?

Nog een andere vraag: vliegen vanuit Chiang Mai naar Krabi, kan dat rechtstreeks? Of moet je dat met boeken altijd via Bangkok doen? (dus twee losse tickets).

er gaat geen trein naar het vliegveld, er is daar geen trein.
maar je kunt vanaf het station met de bus naar de airport met de airport bus 4.

of dus rechtstreeks van nong khai naar het vliegveld.

vanaf vientianne kun je gemakkelijk naar nong khai komen.
http://www.lonelyplanet.com/thailand/nong-khai-province/nong-khai/transport/getting-there-away

ja hoor van Chiang Mai naar Krabi kun je 1 ticket boeken maar je hebt een tussenlanding in bkk.