Vliegen Hanoi-Siem Reap of Pnom Penh

Hoi,

In april/mei ga ik met een vriendin naar Vietnam, we zijn van plan van zuid naar naar noord te reizen. Daarna wil ik naar Siem Reap in Cambodja om daar vrijwilligerswerk te gaan doen, maar airasia vliegt alleen via Bangkok. Pnom Penh zou ook een optie zijn, dan ga ik de boel daar eerst verkennen. Ik wil ook nog naar Laos, dat is misschien handiger vanuit Hanoi om eerst heen te gaan, maar ik bewaar dat toch liever voor het laatst. Heeft iemand goede tips voor een route en/of luchtvaartmaatschappij?

Even voor de duidelijkheid: Ik wil van Bangkok vliegen naar Ho Chi Min, over land naar Hanoi, vliegen naar Siem Reap en vanuit daar weer over land naar Pnom Penh, dan over land naar Laos (hoewel ik heb gelezen dat de grensovergang daar best ingewikkeld is).

Alvast bedankt!

Groetjes Karin

Ja meestal vliegt alles naar Phom Phenh. Je zou vanaf Phom Phenh de bus kunnen nemen die best wel oke zijn en dat is een rit van 6 uur dus best wel te doen.

gr van Moira

mss is dit wat : ?

bkk, hanoi dan naar het zuiden reizen en dan cambodja en dan de grens over met laos, maar je moet wel van te voor dan een visum voor laos regelen.

He een visum voor Laos krijg je zover ik het weet bij aankomst. Het ligt er alleen aan welke visumovergang je neemt. Dit kun je uit de lonely planet halen of van internet.

gr van Moira

vanuit cambodja moet je voor laos een visum hebben.

Ik ga samen met een vriendin, en zij wil heel graag van zuid naar noord vietnam reizen omdat noord mooier schijnt te zijn… En Ho Chi Min is toch veel toeristischer en minder mooi dan Hanoi?
Verder wil ik best op Phnom Penh vliegen, maar airasia doet dat dus niet geloof ik en ik kan geen andere goedkope maatschappij vinden :s… Nog suggesties? Dank!

Het is heel persoonlijk welke stad je leuk vind. Ik vond Ho Chi Minh veel leuker dan Hanoi. Ik vond Hanoi veel drukker dan Ho Chi Minh. Ik vond Ho Chi Minh meer georganiseerd.

Ik weet dat Vietnam Airlines er op vliegt wat inderdaad niet goedkoop is. Als je anders om zou reizen dan zou het makkelijker zijn dan kun je met de boot of bus van Ho Chi Minh naar Phom Phenh. Dat is een stuk goedkoper.

Ben ik blij dat we niet vanuit Cambodja, laos in zijn gereisd. Alleen als je dus vliegt van Cambodja naar Laos dan krijg je het bij aankomst. Ik ben gevlogen van Vietnam naar Laos Luang Prabang.

gr van Moira