Ik heb juist mijn vliegtickets besteld en nu ben ik aan het zoeken op internet om een mooie rondreis samen te stellen. Ik heb al een idee van wat ik juist wil doen, maar geen idee of dit mogelijk is… Dit is wat ik in gedachten heb:
9 juni Aankomst Bangkok doorvliegen naar Chiang Mai
10 Juni Chiang Mai
11 Juni Chiang Mai - Huay Xai (eerst bus naar Chiang Rai, dan bus naar Chiang Kong, met boot grens over)
12 Juni Gibbon Experience
13 Juni Gibbon Experience
14 Juni Gibbon Experience
15 Juni Huay Xai - Pakbeng (met slowboat)
16 Juni Pakbeng - Luang Prabang (met slowboat)
17 Juni Luang Prabang
18 Juni Luang prabang - Nong Khiaw (4 uur met bus/10 uur met boot)
19 Juni Nong Khiaw
20 Juni Nong Khiaw - Muang Khua
21 Juni Muang Khua - Dien Bien Phu
22 Juni Dien Bien Phu - Lai Châu
23 Juni Lai Châu - Sapa
24 Juni Sapa - Hanoi (6pm night train to Hanoi. Arrive Hanoi at 5.30am)
25 Juni Hanoi - Quan Lan (via Halong Bai).
26 Juni Quan Lan
27 Juni Quan Lan - Hanoi (via Halong Bay)
28 Juni Hanoi - Bangkok
Ook als er iemand tips heeft van wat mooi is, of een betere route, zijn deze heel erg welkom!!!
Alvast heel erg bedankt!!!
ik zit nu in een webshop hier in BKK-geen kaart bij de hand. Het is onduidelijk omdat je het niet zegt welke internetbron je genomen hebt (hahaha-wie weet hadden we geroepen-daar klopt niks van).
Het deel tussen LP in Laos en de grens VN kan ik niet goed volgen-lijkt me of giganties om-of die combo bus-boot allang uit de roulatie.
er zijn 2 websites met Lao-bustijden/lijnen (er zijn er zo weinig dat ze op een A4tje passen)
iets als lao-bus-time-table.blogspot
en maolaew.blogspot.com
wees lief voor anderen die later komen-google ze op en link ze.
je mag zelf uitvogelen wat maolaew eigenlijk betekent.
Als je deze route volgt moet je je VN visum vooraf regelen-er zit geen tijd in om ter plekke te doen. Laos is gewoon met US$ aan de grens betalen.
Aan VNam doe ik niet-maar effectief 1 (halve?) dag in Sapa lijkt me veels te weinig-en die 1,5 dag in NgKhiaw juist veels te lang-je weet niet hoe saai een Lao stadje kan zijn.
Ik ben verder gaan zoeken en ik denk dat je gelijk hebt. Mijn plan is nu om na de Gibbon Experience naar Luang Na Tha te gaan, daar de grens met China over te steken en via Mengla, Jing Hong en Hekou, de grens naar Vietnam te nemen. Dan komen we uit in Lau Cai, dus zo heb ik veel tijd gespaard, zodat we langer in Sapa kunnen blijven en niet zo’n omweg maken…
Alvast heel erg bedankt voor je raad en zodra ik verder heb gezocht en een echt plan heb, zet ik het op dit forum met links
dan heb je een visum voor CHina extra nodig-als je tijd in BKK had genomen had dat hier makkelijk gekund-veel meer easy+cheap as in NL.
En of dat nou echt zo makkelijk is in China die ‘‘doorsteek’’-omdat ie in feite dat niet is, betwijfel ik ook weer. Maar JgHg-was daar eind 2008 nog-is echt heel leuk, dat weer wel…
En je mist dan LgPrbng-wat toch echt DE highlight van Laos is. Tenzij je (niet zeggen-psst) alleen maar O wil gaan roken in LNTa of Muang Sing.
je KAN die route wel inkorten-er lopen inmiddels betere verbindingen ri. Sapa vanaf Lg Prbg-maar dan moet ik ook zoeken-dus als je dat zelf ook kan.
En later bedacht ik nog iets: je hebt nu wrs. geen idee van hoe bussen en vervoer in Laos er aan toe zijn. Zit jij graag 10 dagen vrijwel elke dag ruim 5-6 uur in een bus, al zou die maar als Emmen-Groningen zijn?
In Laos gaat er altijd wel wat mis-de bus is stuk, er zijn niet genoeg mensen, de tijd om rijst te eten loopt uit etc-je kan daar gewoon niet zo krap plannen als je nu doet.
Je doet me weer wat opzoek werk aan, maar gelukkig doe ik niets liever!!! Ik ga vanavond verder de route uitzoeken laat nog wel weten hoe ver ik geraak… Ik had gelezen in de bijlage van Gibbon Experience dat we de dag van vertrek s’avonds in LNTa kunnen zijn. Vandaar kunnen we de grens over met China om dan in een week of zo tot Lau cai te geraken. Mijn probleem zijn de grenzen. De dichtsbijzijdnde in Laos is die van Nang Trang om naar Vietnam te geraken, maar dan maak ik inderdaad een omweg…en duurt het langer. We hebben helaas weinig tijd, dus ik zal moeten kiezen tussen Lg Prbg en LNTa… Och, ik heb nog een paar maand om een route te zoeken, alles komt goed!!!
dimsum reizen bied deze route omgekeerd ongeveer aan ik ken deze organisatie niet maar je kan natuurlijk altijd wel informatie bij hun “lenen” Dimsum Reizen, Bijzondere Reizen naar Azië en Europa er staat onderanderen deze kaart bij
Héél erg bedankt!!! Nu dacht ik dat mijn route “origineel was”, maar dit is echt wel gemakkelijk. Ik ga zeker pikken van hun route, als zij het kunnen, kan ik het ook
een “orginele” route vinden valt niet meer mee tegenwoordig hihi
het is altijd een goed idee om te kijken bij reis organisaties wat die voor reizen aanbieden dit levert altijd veel info op ook over wat te zien en of doen bij onbekende plaatsen waar je soms haast wel moet stoppen om te overnachten
9 juni Aankomst Bangkok doorvliegen naar Chiang Mai
10 Juni Chiang Mai
11 Juni Chiang Mai - Huay Xai (eerst bus naar Chiang Rai, dan bus naar Chiang Kong, met boot grens over)
12 Juni Gibbon Experience
13 Juni Gibbon Experience
14 Juni Gibbon Experience
15 Juni Huay Xai - Pakbeng (met slowboat)
16 Juni Pakbeng - Luang Prabang (met slowboat)
17 Juni Luang Prabang
18 Juni Luang prabang - Nong Khiaw (4 uur met bus/10 uur met boot)
19 Juni Nong Khiaw
20 Juni Nong Khiaw - Muang Khua
21 Juni Muang Khua - Dien Bien Phu
22 Juni Dien Bien Phu - Lai Châu
23 Juni Lai Châu - Sapa
24 Juni Sapa - Hanoi (6pm night train to Hanoi. Arrive Hanoi at 5.30am)
25 Juni Hanoi - Quan Lan (via Halong Bai).
26 Juni Quan Lan
27 Juni Quan Lan - Hanoi (via Halong Bay)
28 Juni Hanoi - Bangkok
van de gibbonexperience eerst terug naar huay xai lijkt me niet handig, ik zou als ik de route zo doe als wat jij nu hebt naar luangnamtha gaan en vanuit hier idd naar boten of naar udom xai en dan muang khua en dan van hieruit naar dien bien phu, deze bus gaat 1 keer in de 2 dagen(vn) vanuit hier kun je naar sapa. dan naar lao cai en dan met bus of trein naar hanoi. ik denk dat je in hanoi wel tripjes kunt regelen naar quan lan via halong bai.
de tijd die jij in nong khiaw hebt staan is idd te lang maar je kunt vanuit hier naar muang ngoi neua, hier kun je alleen met de boot komen vanaf nong khaiw, 1 uurtje. maar zeker de moeite waard.
ik zou vanuit bkk, naar vientiane gaan, vanuit hier naar LP ,luang nam tha en dan naar de gibbons dan terug luang nam tha, udom xai, muang khua, dien bien phu, sapa, hanoi en dan wat je in VN wilt doen.
of wat je zelf zei via china maar hier heb ik geen ervaring mee. je moet dan wel een extra visum kopen voor china.
Luang Prabang zeker niet missen en ik zie dat je anders 1 dag in chiang mai zou zijn,dat is veel te kort, alleen een lange reis maak je dan voor niets.