Route via Laos

Hallo,
eind juli ga ik voor 2maand naar Azie en ga ik eindelijk het prachtige land Laos bezoeken.

Heb onlangs mijn gratis visa gaan halen voor Thailand (multiple entry’s) waardoor ik 2x59dagen in het land kan blijven. (ipv de 15dagen wanneer ik over land terug Thailand zou binnenkomen). Hierdoor kan ik mijn hele route anders (en logischer) aanpakken. Door de mindere reistijd, kan ik nu ook een groter deel van Laos bezoeken.

Ik vroeg me af of de volgende route een goed idee is? Ik wil de route van zuid nr noord doen. Dit zodat ik opnieuw via Chiang Mai naar het zuiden van Thailand kan afreizen. (Bangkok > Cambodja > Laos > Chiang Mai > Bangkok) Ik heb mijn visa vr Laos al. Dit voor de grensovergang met Cambodja/zuid Laos.

Mijn route (ruw):

Vanuit Cambodja via Phnom Penh/Stung Treng > Si Phan Don > Pakse > Champasak > Xiangkhoang Province (Plain of jars) > Vientiane/Vang Vieng > Luang Prabang > Chiang Mai

Ik zou heel graag de Plain of jars willen bezoeken.
Nu weet ik niet wat het best kwa route zou zijn:

  • Pakse/Champasak de bus naar Vientiane en zo naar Xiangkhoang.
  • Vanuit Vientiane/Vang Vieng naar Luang Prabang en zo naar Xiangkhoang.

Als er mensen zijn met tips, altijd welkom. Denk eraan dat ik het land van zuid naar noord wil bereizen. Ik heb de blogspot al teruggevonden waar wat info ivm busreizen in Laos staan.

Alvast bedankt,
groeten Lie

wij zijn van nrd naar zuid gegaan.
luang prabang/ phon savan/ vang vieng/ vientianne.

lp/ phonsavan en phonsavan/vang vieng waren beide een uur of 6 met de bus.

hey,

bedankt voor de reacties.

ivm de grensovergang met laos.
blijkbaar spreken heel wat sites of mensen op forums mekaar tegen.
heb je onlangs nog de grensovergang gebruikt in deze richting (Camb -> Laos)? want ik lees op verschillende plaatsen dat je enkel vr de richting Laos -> Camb een visa on arrival krijgt.