Zo snel mogelijk van Thailand naar Laos??

Op 4 september vertrekken voor 3 maanden naar Azie.
We komen aan in Bangkok en willen we naar Laos om vervolgens door te trekken naar Vietnam en Cambodja.
Om geen tijd te verdoen in Thailand willen we zo snel mogelijk naar Laos.
Ons idee is om met de slowboat vanuit Chiang Khong naar Luang Prabang in Laos ( dit werd ons aangeraden) te gaan, echter moeten we voor die tijd nog een visa regelen.
Dit kan in Bangkok en zou 24 uur duren, maar kan ook in het noorden van Thailand naar kan 2 tot 5 dagen duren.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Wat raden jullie aan?
Alvast bedankt!

Groeten Suzan

Waarom die haast? 't Is geen race!

Maar goed, wanneer je nu al met zekerheid kan zeggen dat je maar 15 dagen in Laos wilt blijven, dan kan je gewoon een visum aan de grens kopen en dan ‘verlies’ je geen tijd in Thailand. Evt kun je zelfs voor een paar dollar per dag dit visum verlengen in Luang Prabang of Vientienne.

Zelf zou ik er echter voor kiezen om een visum voor 30 dagen aan te vragen. Laos is echt prachtig! Dan maar een dagje relaxen in BKK, kun je meteen bijkomen van je jetlag. Of je kan besluiten je visum reeds voor vertrek aan te vragen, al is dat uiteraard duurder. Zie ook Visum- en landeninformatie

(Ik heb mijn visum in N-Thailand geregeld, dat kostte 3 dagen.)

Groet,

Jenny

Hoi Suzan,

op het prikbord van Laos.startpagina.nl heb ik gelezen dat een visum aan de grens voortaan 30 dagen is ipv 15. Kwestie van een formuliertje invullen en pasfotos meenemen en het is geregeld.

Tip over je reisroute: op de boot van Chiang Khong naar Luang Prabang stikt het van de backpackers, het is de standaardroute. Wil je wat meer tijd nemen om Laos echt goed te zien, ga dan van de grens naar Luang Nam Tha in het noorden, met de boot, of over de weg. Muang Sing, Luang Nam Tha, Oudom Xai, Mouang Koua, het zijn allemaal dorpjes waar je niet struikelt over andere reizigers (2 jaar geleden tenminste nog niet). Daar zie je het echt Laos, en het noorden vond ik ook het mooiste deel, vergeleken met het zuiden (tussen Vientiane en Pakse).

Veel plezier in Azië!

Groetjes Loes

Oh ja Jenny, ik heb via het Laos-prikbord begrepen dat dingen veranderen, zelfs in Laos. In de tijd dat wij probeerden voor 30 dagen dat land in te komen moesten we het visum nog regelen in Bangkok of Chiang Mai. Zoals ik lees is het tegenwoordig ook mogelijk om 30 dagen aan alle grenzen te krijgen. Oftewel, Laos krijgt meer en meer bezoekers. Hopenlijk ten goede van dat prachtige land…

Groetjes!

Loes
http://loesinazie.punt.nl

En ze hebben nu ook al pinaoutomaten…

Maar goed, dat betekent dus voor Suzan dat ze meteen naar Laos kan, probleem opgelost dus! :stuck_out_tongue:

Jenny