visum Laos

Hoi, even een vraagje over hoe je een visum kan bemachtigen als je naar Laos gaat.
Ons plan is n.l. om via Bangkok meteen door te vliegen naar Vientiane.
Is het dan zo dat je in het vliegtuig je visumformulieren invult (net zoals je je visumaanvraag in het vliegtuig doet als je naar Thailand gaat)
Zo zou je n.l. de onaangename acties van de douanebeambten tussen Laos en Thailand kunnen ontlopen en een urenlange busreis kunnen omzeilen.
Maarrrrr, is dit realistisch of een mooie dagdroom?
Ben benieuwd naar jullie antwoorden, in ieder geval alvast bedankt voor de moeite van het reageren!

Alexandra.

Voor Laos is het gelijk aan de manier waarop voor Thailand een visum aanvraag gaat echter het visum “on arrival” moet in Laos betaald worden in US Dollars (schone biljetten) en is voor Nederlanders US $ 35 per persoon.
Begrijp niet wat je bedoeld met de uren lange busreis?
Vlieg je van Bangkok naar Udon Thani en dan met de bus naar Vientiane (goedkoper)?
Wanneer je ook van plan bent naar Luang Prabang te gaan is het aan te raden direct van Bangkok daarheen te vliegen, Vientiane is niet veel.

Hoi, bedankt voor je reactie!
We willen inderdaad ook naar Luang Prabang, dus dat is al een goede tip.
Met urenlange busreis bedoel ik de busreis van Bangkok naar Vientiane (of elders in Laos)
Weet je toevallig ook of het dan simpel is om een visum vanuit Laos naar Thailand te krijgen (kostenloos neem ik aan…) omdat we via Bangkok ook weer terug naar huis vliegen.
We willen niet terugvliegen, maar met de trein/bus.
Groetjes, Alexandra.

Aan de grens tussen Laos en Thailand krijg je kosteloos een visumvrije entree voor 15 dagen (les: stempel in je paspoort).

Afhankelijk van je reis plan. Waarschijnlijk kan je later dit jaar vanaf LPB naar Udon Thani of Khon Kean vlieg een. Bij het binnen komen van Thailand via een International luchthaven krijg je een 30 dagen visa on arrival gratis. Iets om over na te denken wanneer jullie van plan zijn nog langer dan 15 dagen in Thailand te verblijven.

Jenny, bedoel jij niet het visum / stempel voor Thailand? Voor Laos kost het US$35 en voor zover ik me herinner is dat voor 30 dagen. Ik moest ook een of twee pasfoto’s inleveren.

Ik ben het eens met cxxis, vlieg direct naar Luang Prabang en niet naar Vientiane. Daarna kun je met de bus afdalen naar het zuiden. Als je naar Vientiane vliegt, zou je dat stuk met de bus dubbel moeten doen (wat ik heb gedaan, geen pretje!)!

Allereerst bedankt voor de info, maar kort samengevat; vlieg vanuit Bangkok naar Luang Prabang, krijg het visum na betaling van 35 dollar aan boord van het vliegtuig en als we met bus/trein terug gaan vanuit Laos naar Thailand is kostenloos…?
Het ligt er maar aan hoe je de gegeven info leest, vandaar deze opsomming.
We hoeven niet te lang in Thailand te blijven, hebben we na 4 keer zo’n beetje gezien, vandaar onze interesse voor Laos.
Cambodja en Vietnam is ons ook al bekend, dus die kant willen we ook niet meer uit.

Groetjes, Alexandra.

Dat weet ik niet want ik ben met de trein Laos in gereisd… misschien weet de ambassade of het consulaat het?

De ts wilde overland terug naar Thailand. Bij de grens tussen Laos en Thailand krijg je een gratis entree in Thailand voor 15 dagen.

(Ik reageerde op de vraag boven m’n post.)

Bij de grensovergang tussen Thailand en Laos moet je inderdaad betalen voor je visum voor Laos.

1 like