Visum Laos

Hallo,

wij willen in december de grens van Thailand bij Chiang Kong oversteken
naar Laos. is het nog mogelijk om daar een visum voor Laos te krijgen, zo ja hoe lang duurt dat.

Afgelopen zomer was dit nog goed mogelijk. Ter plekke wordt e.a.a. geregeld ( ik dacht voor 25 dollar.) Als je de Mekong oversteekt kom je direct bij de grensovergang aan. Het kan wel zijn dat het druk is (en uiteraard een rommeltje) en dat je even moet wachten. ( halfuurtje…)
Gaan jullie dan ook per slowboat richting Pakbeng en LuangPrabang??? Mooie tocht!!
Als je vanuit Thailand de boottocht boekt krijg je vaak een stickertje op je shirt, vervolgens duiken er van zelf allerlei mannetjes op die je uiteindelijk aan boord van een slowboat dirigeren.
PS zorg voor een zaklampje, veel guesthouses hebben na half elf geen stroom meer.

Ik dacht ff heel simpel bij de grens 30 dollar betalen en klaar toch? Wij doen het vanuit Nong Khai komende week :slight_smile:

Hoi, ik ben afgelopen lente/zomer in zuidoostazië geweest!
Mijn visum voor Laos had ik vantevoren in Bangkok geregeld, maar de mensen met wie ik reisde deden dat aan de grens. Mijn visum kostte iets meer, maar niet noemenswaardig.
In het weekend kan een visum aan de grens wat lastiger worden, hangt er net vanaf hoe de pet van heren grensovergang staat…

Nou gister gedaan. Gewoon naar grens gaan, 35 dollar betalen en klaar :slight_smile:

Hello,

Inderdaad je krijgt een visa on arrival voor max. 1 maand. Wij Hollanders betalen 35 $. We zitten met dit tarief in de middenmoot. Je kan in Kip of Dollars betalen. Bedenk wel dat je niet overal bij de grens een visa on arrival krijgt. Wij zijn vanuit BKK naar chong Mek gegaan en zo Laos binnengereden met een bus opweg naar Pakse.

Veel plezier,

Floris