Visum Cambodja komende van Laos.

Als ik via de Mekong Cambodja wil binnen komen vanuit Laos, kan ik dan aan de grens een visum krijgen of moet ik dat op voorhand in Bangkok regelen (als ik niet van Vientiane kom)?

Aan de grens kan men geen visa afgeven, dus moet je dit op voorhand doen. bijv. in Bangkok.

Andre

Ok bedankt.

Hoi Andre,
Ik wil vanuit Cambodja door naar Laos reizen, het liefst overland, met de bus ofzo. Is het mogelijk om aan de grens een visum te krijgen? En zo ja, waar en weet je hoe duur dat is?
Daarnaast kom ik vanuit Vietnam Cambodja binnen, ik ben er nog niet helemaal uit of ik ga vliegen of met de bus reis. Als ik naar Siem Reap vlieg, kan ik dan als ik aankom mijn visum gewoon ter plekke regelen of moet ik dat vooraf doen? Enig idee wat de kosten zijn?

Nog een laatste vraag, ik las op een forum dat Air Asia de Aziatische Ryan air is. Heeft hier iemand al ervaring mee? Ik zag net op hun site, dat de vluchten echt heel erg goedkoop zijn!

Groetjes, Yvonne

Als je vanuit Laos Cambodja binnen gaat kun je aan de grens een visum kopen voor $20,- plus $3,- aan “stempelgeld”. Het enigste wat je nog meer nodig hebt is een pasfoto of een goede kopie daarvan.

Hoi
vraagje. van Thailand naar Cambodja en daarna naar Laos, dus de andere kant op dan hierboven. ik neem aan dat je ook een visa kan krijgen. wat zijn de kosten en wordt je daar afgezet?
In NL iig wel!!

  • Laos: Visum noodzakelijk -> Kosten: 50 eurie + Bemiddelingskosten (soort verkapte voorrijd kosten ofzo) 35 eurie
  • Cambodja: Visum noodzakelijk -> Kosten: 20 eurie + Bemiddelingskosten 35 eurie

Als je van Thailand naar Cambodja gaat kun je ook een visum kopen aan de grens. Dit kost USD 20. Ik heb verhalen gehoord dat je er USD 10 aan smeergeld bij vragen maar dat was niet bij iedereen zo die ik daar tegen ben gekomen. Vanuit Cambodja naar Laos dacht ik dat het visum 15 of 20 USD kost maar dat weet ik niet zeker. Maar dit kun je in Thailand navragen aan andere reizigers. Je kunt ook het 30 daagse visum voor Loas, wat niet aan de grens verkrijgbaar is kopen in Bangkok, absoluut goedkoper dan vanuit Nederland.

Manfred

Van Cambodja naar Laos kan je geen visum krijgen aan de grens maar moet je het in Phnom Penh reeds regelen (zo lees ik op meerdere sites).
Smeergeld heb ik niet moeten betalen voor m’n visum aan de grens van Thailand met Cambodja. Ze hebben me gewoon voor 5 dollar opgelicht, 25 ipv 20 dollar dus. Dacht dat het duurder was geworden, totdat ik van anderen hoorde wat zij hadden betaald. Maar ik was niet het enige slachtoffer …

Manfred,
Nog bedankt voor de info op m’n eerder gestelde vraag. Lijkt me betrouwbaarder dan dat van anderen.