Van Laos naar Cambodja (waar grens over, visum?)

Hallo reizigers,

Graag zou ik willen weten hoe ik vanuit Laos het beste naar Cambodia kan reizen. Ik geef de voorkeur aan reizen over land. Nu heb ik me ingelezen
over e-visa, maar ik zie dat die niet geldig zijn als je vanuit Laos naar Cambodja reist. Heeft iemand tips? Moet ik vooraf een visum regelen via de ambassade? En waar kan ik het beste de grens over?

Bedankt alvast!
Janine

Een visum voor Cambodja kun je gewoon krijgen aan de grens. Dit kost 20 Us dollar voor 30 dagen. Je moet alleen goed opletten welke grensovergang je neemt omdat je bij sommige geen visum bij aankomst kunt krijgen.

gr van Moira

vanaf don det gaan busjes naar de grensovergang.

Bedankt! Het is me alleen niet duidelijk of ik bij Don Det een visum ter plaatse kan kopen, of dat ik dat al moet hebben?

En ik lees ook over een verklaring “cholera not indicated”. Weet iemand of die verplicht is om Cambodia binnen te komen?

Bedankt weer!

Die cholera verklaring heb je hooguit nodig als je direct uit een choleragebied komt, maar wordt vaak niet eens naar gekeken.

Grensovergang Dom Krator - Voeung Kam is i.i.g. geschikt voor een visum.

Wij hadden die stempel wel in ons paspoort maar daar is nog nooit naar gekeken.
Je kunt die stempel krijgen bij de gg en d

gr van Moira

Hoi Robbert,

Heb jij dit zelf gedaan? Ik bedoel, deze grensovergang genomen zonder visum vooraf?
Ik zit te kijken op www.gocambodia.com, daar staat dit:

**Voeung Kam: **Visa is not available on arrival. It is now possible to cross in both directions between Stung Treng, Cambodia and Voeung Khan, Laos on the Mekong River.

Op een andere site staat dan weer dit:

Voeung Kam, Laos/Dom Kralor, Cambodia
Cambodian visas are available at the border (Don’t forget to bring a photo!). Some travelers report that visas are only available at the road crossing, not at the river crossing.

wat wij hoorden toen we daar waren was dat je wel in laos een visum voor cambodja op de grens kunt krijgen maar anders om niet.

Een vriend van me hebben we weer getroffen in Siem Reap en hij is via deze grens gekomen. Wat Karin al schrijft, Cambodja in gaat, maar andersom heb je een visum vooraf al nodig. Denk i.d.d. aan de pasfoto.

Bedankt!