Graag zou ik willen weten hoe ik vanuit Laos het beste naar Cambodia kan reizen. Ik geef de voorkeur aan reizen over land. Nu heb ik me ingelezen
over e-visa, maar ik zie dat die niet geldig zijn als je vanuit Laos naar Cambodja reist. Heeft iemand tips? Moet ik vooraf een visum regelen via de ambassade? En waar kan ik het beste de grens over?
Een visum voor Cambodja kun je gewoon krijgen aan de grens. Dit kost 20 Us dollar voor 30 dagen. Je moet alleen goed opletten welke grensovergang je neemt omdat je bij sommige geen visum bij aankomst kunt krijgen.
Heb jij dit zelf gedaan? Ik bedoel, deze grensovergang genomen zonder visum vooraf?
Ik zit te kijken op www.gocambodia.com, daar staat dit:
**Voeung Kam: **Visa is not available on arrival. It is now possible to cross in both directions between Stung Treng, Cambodia and Voeung Khan, Laos on the Mekong River.
Op een andere site staat dan weer dit:
Voeung Kam, Laos/Dom Kralor, Cambodia Cambodian visas are available at the border (Don’t forget to bring a photo!). Some travelers report that visas are only available at the road crossing, not at the river crossing.
Een vriend van me hebben we weer getroffen in Siem Reap en hij is via deze grens gekomen. Wat Karin al schrijft, Cambodja in gaat, maar andersom heb je een visum vooraf al nodig. Denk i.d.d. aan de pasfoto.