reis laos en cambodja

Hallo allemaal,

Hoe kan ik het beste en voordeligste een visum voor Laos kopen? We zijn 1 dag in Bangkok, wel een paar dagen in Koh Chang, en willen bij Pakse de grens over. Daar kun je geen visum kopen begrijpen we.
Ook wil ik graag weten of je van Laos naar Cambodja (via de Mekong, 4000 eilanden en dan door naar Kratie) een visum voor Cambodja aan de grens kan kopen.

Bedankt alvast!

Verkeerde continent! :wink: (Je hebt het gepost in het Afrika forum)

Weet je zeker dat je bij de grensovergang naar Pakse geen visum voor Laos kunt kopen? Dat lijkt me sterk, want is een groot kantoor aan de grens. Ik ben daar van Laos naar Thailand gereisd en het was heel uitgebreid allemaal. (Veel meer dan het ene loketje bij Nong Khai / Vientiane). Staat vast wel in de Lonely Planet.

Volgens mij kun je van Laos naar Cambodja wel gewoon aan de grens het visum voor Cambodja krijgen, althans veel mensen reisden vanaf 4000 Islands, Cambodja in. En volgens mij is dát de grensovergang waar je ANDERSOM (reizend van Cambodja naar Laos), niet het visum voor Laos kunt (kon?) krijgen. In 2009 niet in ieder geval.

Op 4000 Islands (bv. op Don Khone) kun je bustickets kopen helemaal naar een stad in Cambodja, dat bestaat dan waarschijnlijk uit een boottochtje en dan verschillende bussen, maar je koopt het in één keer.

Na Koh Chang zul je misschien weer terug in Bangkok komen. Zelf ben ik wel via Rayong gereisd (Pakse - Rayong - Koh Chang, zonder eerst naar Bangkok te reizen) maar dat is meer gedoe, ik moest wel 5x overstappen en een paar keer een uur of langer wachten. Vanuit Bangkok zijn er rechtstreekse bussen en vliegtuigen naar Koh Chang en terug. En vanuit Bangkok zijn er ook rechtstreekse bussen naar de grensovergang richting Pakse, of je kunt een heel stuk met de trein doen (naar Ubon of Udon ofzo) en dan met de bus verder. Zie www.seat61.com voor info over treinen, en misschien zelfs over visa.

Veel plezier in Afrika! :wink:
Klinkt als een heerlijke reis. Hier vind je mijn Laos-blog met misschien nog wat inspiratie.

Ik zal zeker op je blog kijken Bedankt voor deze uitgebreide reactie, precies wat ik zocht!

P.S. Ik zou een Thais eiland lekker voor het eind bewaren, niet voor het begin! (Of beide ha ha). Of vlieg je niet terug uit Bangkok?

Als ik jou was zou ik de moderator even vragen om dit onderwerp te verplaatsen naar het juiste forum. Dan krijg je vast meer reacties.

1 like