reis naar Laos en Cambodja

Hallo allemaal,

Hoe kan ik het beste en voordeligste een visum voor Laos kopen? We zijn 1 dag in Bangkok, wel een paar dagen in Koh Chang, en willen bij Pakse de grens over. Daar kun je geen visum kopen begrijpen we.
Ook wil ik graag weten of je van Laos naar Cambodja (via de Mekong, 4000 eilanden en dan door naar Kratie) een visum voor Cambodja aan de grens kan kopen.

Bedankt alvast!

Je kunt Laos gewoon aan de grens kopen. Ik dacht dat het 30 dollar was. Veel plezier!!

Bedankt! Maar ook bij Pakse? Ik las dat het daar nog niet kon. Maar dat is oude info. En kun je in Laos een visum voor Cambodja kopen? Heb je zelf die route gedaan? Zo ja, hoe was dat?

Ik weet niet zeker, maar ik dacht dat Pakse een belangrijke grensovergang is en dat dit echt wel moet lukken. Maar voor de zekerheid gewoon checken met de ambassade!

Wij zijn van Thailand naar Laos gegaan (slow boat) en hebben zo aan de grens ons visum gekocht. We zijn niet naar Cambodja geweest, dus daar kan ik je helaas niet over adviseren.

Veel plezier!!

Ik denk dat je de grensovergang van Cambodja naar Laos bedoelt. Daar kan/kon je geen visum voor Laos aan de grens kopen, althans niet in 2009. Misschien inmiddels wel.

Bij Pakse is een heel groot kantoor voor de immigratie dus lijkt me sterk dat het daar niet kan. Het staat vast wel in de Lonely Planet Laos.

Voor Cambodja zou ik ook even in de Lonely Planet kijken, en even Googlen (ook in het Engels, bv. “Cambodia visa from Laos”).