ook hier probeer ik het even–>ik heb een vraagje over het visum voor Laos–>is het mogelijk om per vliegtuig van Bangkok naar Vientiane te vliegen en dus in het vliegtuig het visum te krijgen voor Laos?
Alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag!
Alexandra.
Dag Alex,
Het is mogelijk om van BKK naar VTE te vliegen met oa. Lao Central Airlines (dit is niet Lao Airlines).
Deze redelijk nieuwe airline is volgens mij de goedkoopste op alle VEEL te dure vluchten in of uit de Lao PDR.
In het vliegtuig krijg (koop) je volgens mij nergens een visum.
Bij aankomst op Wattay (Vietniane) International Airport koop je een visum voor US$ 35 (meen ik) in “schone” US$ notes.
Dit is een 30 dagen (max) visum met mogelijkheid tot verlenging in het land in de grote plaatsen.
Hou er ook rekening mee dat wanneer je na Laos weer terug wilt naar Thailand (visum gratis) en daar langer dan 30 dagen wilt verblijven dat je dan moet vliegen.
Bij een land crossing krijg je 15 dagen voor Thailand.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Hoi,
zeker heb ik hier wat aan! Alleen twijfelen we nog of we gaan vliegen of via de gouden driehoek met de bus gaan…ik denk dat we het terplaatse pas zullen beslissen, al gaat mijn voorkeur uit naar het vliegen, ook omdat we nu een dag of drie in Bangkok willen blijven voordat we verder gaan, in ieder geval, bedankt voor de moeite :chin:
Alexandra.