Visum Vietnam; regelen in Laos??

We vertrekken over 2 weken naar Thailand, Chiang Rai. Vandaar uit zullen we naar Laos gaan om vervolgens door te trekken naar Vietnam.
We hebben nog geen visum voor Vietnam!
Is deze te regelen in Laos? En zo ja, waar? Aan de grens of al eerder? Of is het misschien toch handig om deze al in Nederland te regelen?
Daarnaast hoor ik wisselend berichten over het vervoer van Laos naar Vietnam. Wat raden jullie aan? Vliegen of met de bus!
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Voor zover ik weet (was eind 2005 in Vietnam) moet je een visum vooraf regelen, dat kon absoluut niet aan de grens. Het kan in ieder geval in Vientiane, de hoofdstad van Laos. Hoeveel dagen het duurt weet ik niet.
In Nederland regelen kan in 20 minuten heb ik ergens op dit forum gelezen, bij de ambassade in Den Haag als ik het goed heb (zou je na kunnen zoeken).
Vervoer kan zowel met de bus als vliegen. Bussen zijn naar omstandigheden prima. Wel een lange trip, tenzij je tussenstops maakt in minidorpjes.

Veel plezier in die mooie landen!

Groetjes Loes

Hallo,

Inmiddels een redelijk oud topic. Heeft iemand ervaring met het krijgen van een visum voor Vietnam in Vientiane (of kan het ook nog ergens anders is Laos)??
Ben erg benieuwd hoe lang het allemaal duurt…

Thanks!

Hoi hoi,

Een visum voor Vietnam is eigenlijk overal (in de grotere toeristische plaatsen, Luang Prabang, Vang Vieng, Vientiene en Phonsavan) te regelen in Laos.
De prijzen verschillen ook niet veel van elkaar.
Het is mogelijk om je visum in 1 dag te krijgen, maar je betaald dan meer in vergelijking als je er een paar dagen op wil wachten.

Groeten Suzan

Suzan,

Bedankt voor je antwoord. Heb je enig idee wat die prijs ongeveer is. Dus als je bijv. 1 dag wilt wachten of meer.
Ik was het van plan om hier in NL te regelen, maar ik zie dat je moet aangeven wanneer het visum in moet gaan. En dat weet ik dus nog niet precies. Zou dus mooi zijn als ik dat in Laos kan doen, maar wil daar niet 3 dagen op 1 plek zitten alleen voor een visum…

Thanks again!!!

Hoi,

Wij hebben 50 dollar per visum betaald en moesten toen wel 2 of 3 dagen wachten. Sneller betekent dus meer betalen. Dit was in Vientiane en visum was 1 maand geldig. In Vietnam schijn je trouwens wel te kunnen regelen dat hij verlengd wordt, maar wij hebben dit niet gedaan, dus kan je daar niet verder mee helpen.
In Nederland regelen is sowieso duurder.
Ik zou je aanraden om je visum in Luang Prabang of Vang Vieng te regelen. In deze 2 plaatsen is het echt niet erg om wat langer te blijven. Daar is volop te doen en mogelijk heb je dan ook een idee wanneer je Vietnam in gaat!
Heb je wat aan deze informatie?
Succes met je reis!!

Gr Suzan

Daar kan ik zeker wat mee. Ga dat ritje naar Den Haag mooi cancellen, dit klinkt veel beter…

Bedankt!

deel de ervaring van Suzan; heb 2 jaar terug s’morgens op de Vietnamese Ambassade in Vientienne 45 euro betaald voor visum + 5 euro omdat ik geen pasfoto’s bij me had (maken dan een kopie) en kon sávonds al met het vliegtuig naar Hanoi (enkele reis 125 euro). Prettig geregeld dus.

Overigens voor wie het nog niet weet: In Singapore kan je als enigste buitenland ook een visum halen voor Indonesië. Duurt 3 dagen. ticket prijs Singapore Bali ongeveer 30 euro.

Singapore-Bali (enkele reis?) 30 euro? Hoe en waar? Ik betaalde vorig jaar 300 dollar voor een retourtje Bali-Singapore, na veel shoppen en vergelijken.

HERSTEL; enkeltje zuid Thailand - Singapore was 30 euro in 2007
(vanaf Thailand vliegen is veel goedkoper dan vanaf Singapore is mijn ervaring)