visa laos en vietnam

Hi,
Vraagje voor recente reizigers van Laos naar Vietnam…
Ik reis eind september via Thailand naar Laos en vandaar naar Vietnam, waar ik begin november terug vlieg naar Amsterdam.
Nou hoorde ik dat je voor Thailand geen visum nodig hebt, maar voor Laos en Vietnam wel.
Maakt het nog uit waar je tussen Thailiand en Laos de grens over gaat, en tussen Laos en Vietnam, of kun je overal wel ter plekke een visum regelen?
Grz Boris

voor vietnam kan je nergens aan de grens een visum krijgen die moet je in laos of thailand of nld natuurlijk regelen. in nld is het visum duurder.
voor thailand heb je officieel een visum nodig als je een enkel ticket of een ticket hebt voor langer dan 30 dagen.

Vanuit Thailand kan je overal aan de grens met Laos een visum kopen. Kom je vanuit Cambodja dan is dat niet overal mogelijk. Houd er rekening mee dat het veel tijd kost. Veel grensovergangen zijn 's avonds gesloten. Als je alle formalitieten hebt gedaan dan moet je uiteindelijk ook nog een entrance fee betalen om het land in te komen.
Als je naar Vietnam door wilt dan kan je het beste een visum in Nederland bij de Vietnamese ambassade in Den Haag halen. Dat kost misschien iets meer, maar scheelt heel erg veel tijd aan de Vietnamese grens.

karin en steven, thanks voor jullie reacties, toch wel goed om te weten
het suffe is van die formulieren om hier alvast een visum aan te vragen is dat ze vragen wanneer en waar je het land in komt en weer verlaat, dat weet ik echter nog niet, maar misschien inderdaad handig om gewoon even langs de ambassade te gaan en daar aan te vragen

ik zou hem gewoon in bkk halen. scheelt echt veel ,geloof dat je in den haag 60 euro betaald. in laos kan je alleen in savannakhet en ik denk ook wel in vieentiane visum halen en kost 55$. vanuit cambodja 33$ en ik dacht vanuit bkk ook tussen 30-35 $.
en je weet nu net zo min wanneer je de grens over gaat als dat je dat weet vanuit bkk.

maar goed dat is aan jou natuurlijk

Boris, ik zou mij niet zoveel aantrekken van die formulieren. Vul gewoon in waar je nu denkt er in en eruit te gaan. Je moet geloof ik ook een verblijfadres opgeven. Ook dat stelt niet zoveel voor; Google gewoon een hotel in Vietnam en dat schrijf je op. Als je je visumsticker in je paspoort hebt, dan staat daar verder niets bij. En die formulieren die je hebt ingevuld hebben ze niet bij de grenspost waar je binnnenkomt. Dus dat is voor hun toch niet te controleren.
Zelf ging ik 2 weken geleden via HCM naar Bangkok, terwijl ik op die formulieren had aangegeven dat ik vanuit Hanoi zou vliegen. Daar heeft niemand iets over gevraagd want dat stond niet op het visum.

nee dat klopt idd.
maar als je opgeeft op welke datum je binnen komt. dan gaat het visum in dus je kan niet eerder naar binnen en als je later komt heb je ook pech want de datum dat je er uit moet staat ook op je visum, dus dan kan je gewoon korter verblijven.

ah, ik regel dan alleen alvast een visum voor Vietnam, dan kan ik daar in ieder geval altijd in vanuit Laos. Laos regel ik wel in Bangkok.
ik las hier dat je met een enkele ticket ook geen visum voor Thailand nodig hebt, dus dat komt ook wel goed: http://www.thailandreisgids.nl/alles-over-thailand/over-thailand/visum-immigratie-thailand.php
dank voor jullie hulp!

meestal zullen ze ook niets zeggen als je zonder visum gaat, maar het kan wel, je moet eigenlijk een visum hebben als je een enkeltje hebt.