Visum voor Laos

Hallo,

Ik heb vernomen dat je voor Laos een visum nodig heb. Nu hoor ik van verschillende mensen dat het prettiger is als je het visum al in nederland regelt omdat er ter plekke in Laos vaak dingen mis gaan en je bijvoorbeeld niet meteen de grens over mag, of een aantal dagen moet wachten enz. Vriedin van me zit er nu en had problemen met het krijgen van een visum.
Is het voor de zekerheid handiger om het dus in Nederland al te regelen?
Wie heeft hier ervaringen meer?
Groetjes Kim

het hangt er vanaf waar jij de grens over wilt gaan, in de meeste plaatsen kun je aan de grens makkelijk een visum kopen.

en een visum voor laos moet je in belgie of duitsland halen

Hallo,

Wij zijn zelf van Vietnam met het vliegtuig naar Luang Prabang gevlogen en hebben voor 35 US dollar een visum van 30 dagen bij aankomst gekregen dit duurde ongeveer 15 minuten.
Dus het ligt eraan hoe je het land inkomt.

gr van Moira

Sorry hoor, maar dit onderwerp (visum laos) is denk ik wel honderd x beschreven op dit forum.
Even zoeken…

Hoi,

Bedankt voor jullie antwoorden.
Wij gaan de grens over in Thailand bij chiang khong en huay xai (laos)

groetjes Kim

Ik hoop trouwens dat jullie, ondanks het bericht van Sjaak, mij toch een antwoord willen geven!Alvast bedankt

Groetjes Kim

ja hoor ik antwoord je nog wel.

op deze grensovergang is het geen probleem om je visum aan de grens te krijgen.
denk je er wel aan dat als je thailand weer binnenkomt je maar een visum voor 15 dagen krijgt ?

Hoi,

Dank je dat je toch wilt antwoorden!:wink:
Ik dacht dat je voor Thailand geen visum nodig had. Wij gaan nadat we in Vientiane zijn geweest, daar weer de grens over naar Thailand, we verblijven dan ng 1 week in thailand ongeveer. Hebben we daar 'n visum voor nodig?

Groetjes Kim

nee dan is een visum niet nodig alleen als je langer dan 15 dagen wilt blijven.
en als je vanuit nld naar thailand gaat en langer dan 30 dagen wilt blijven of als je enkele reis hebt of een retour voor langer dan 30 dagen.
als je retour langer dan 30 dagen is en je hebt een bewijs (vliegticket thailand uit ) dan hoef je ook geen visum te hebben.

Ok, nou wij vliegen op 1 juni naar Bangkok en op 29 juni terug naar Nederland. Dus dan is een visum niet nodig.
En het visum voor Laos kopen we ter plekke wel, komt vast wel goed!

Bedankt!
Groetjes Kim

kim
hoe was je reis in laos ?
is het gelukt met je visum ?