Hey!
ik ga eerst naar thailand, kan ik daar mijn visum regelen naar laos? of moet ik dat vooraf regelen?
eerst dacht ik gehoord te hebben dat bij een aantal grote grensovergangen dit terplekke kan, maar nu hoor ik via de visumdienst weer dat dit niet kan voor landoversteken maar alleen met vliegtuig…
ik vertrek al 5 oktober naar bangkok… dus zou het graag lokaal regelen, zo van: klaar terwijl ik een middag wacht.
weet iemand hoe het zit met visa van thailand over land naar laos?
(en voor hoe lang deze dan zijn?)
Ik zit eigenlijk met dezelfde vraag: als over land de grens over gaat naar Laos, moet je dan vanuit Nederland al visum regelen of kan dit ter plaatse? Zonder dagen wachttijd natuurlijk.
Er zijn een paar plaatsen in Laos waar je wel in kan zonder visum. Dit staat in de Lonely planet van Laos en via google moet het wel te vinden zijn. Ik ben zelf via Luang Prabang binnen gekomen dus visum bij aankomst.
dld : duitsland.
in bkk moet je 1 dag op je visum wachten.
en aan de grens (in de plaatsen waar dit kan) hangt het af van hoe druk het is maar reken op 1 uur.
waarom al die zenuwen? gewoon afgepast 37US$+1 foto meenemen en aan de grens regelen-kan op elke genspost die toeristen normalerwijze nemen. Er zijn echt GEEN delen van laos die je zonder visum inkan. En als je besluit toch niet te gaan heb je het ook niet voor niks uitgegeven.
Opgelet: ALS je overland vanaf Laos wer terugkomt naar Thailand dan krijg je nog maar 15 dagen visum-exempt ingestempeld, GEEN 30.
Officiele afkorting voor Duitsland is DE. VOor Thailand TH, voor Laos=LA (daarom LAK=Laos kip en THB=thailand baht)
ook dat klopt weer wel-maar is in de praktijk amper nodig-alle grotere grensposten doen het wel. de ENIGE tot heden-nodig te weten uitzondering is als je VAN Cambodia-via de enige grnespost die er is- NAAr Laos reist. en dan kan je het nog makkelijk in PnPn regelen.
de overige posten die het niet kunnen zijn zo onbekend dat de normale 1e keer reiziger ze niet eens kan vinden.
Het kan inderdaad zoals ik al postte. Een hele ochtend wachten is wel lang. Ik heb er gelukkig nog nooit lang op hoeven te wachten (1 maal aan de grens tussen China en Laos en enkele keren op Wattay Airport, Vientiane).